jjossann

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Enkans Triumf e: Triumf u: Bohmans Enka ue: Lombard

Av Josefine Lindqvist - 20 februari 2010 12:31

Har släktforskat om min lilla häst. Eller jag har ju vetat vilka hennes Föräldrar är men inte riktigt liksom gått in för att veta något om dom. Vet inte så mycket nu heller eftersom det inte finns bilder eller något. Men vet att Truimf, som hennes Pappa heter är en Hingst med "betyget" C. Hennes morfar, Lombard var en hingst med "betyget" B. Så det är väl skapligt bra hingstar. Lombard vet jag också är en gammal stam som har många bra avkommor. Även Triumf. De är välstammade svenska halvblod. Hennes mamma, Bohmans Enka vet jag inte så mycket om tyvärr. Är oftast så att det är hingstarna som det finns mest information om. Men av vad som står har hon bara en avkomma, antagligen lilla Rutan då. Men det kan ju vara fel. Vet även att hon har varit med och tävlat 1.20 Alltså en bra hopphäst. Antar att Rutan är en hopphäst hon med. Stackars henne, har inte hoppat med henne något alls, men det ska det bli ändring på! Om det äns var hennes mamma jag hittade resultat av vill säga.. :) men hur många heter Bohmans Enka?


Igår tränade jag för Sussanne. Gick bra, bara det att Rutan kommer bli min död. Hon är så jobbig! Fast vad fint hon gick i traven, även i galoppen stundtals. Ställde sig gjorde hon i ren protest också, när Sussanne kände på henne från marken och jag var på henne med benen och pisken. Inte brutalt. Petade bara med den. Men efter det gick hon allt bra i traven i allafall. Galoppen går ändå betydligt bättre än i början. Måste bara få in bättre teknik gällande mina förhållningar och mina reflexer känner jag. ^^


 
Hihi jag som fick bild när hon höll på att frusta/nysa lr ? :D så söööt titta på mulen :)<3   Bilden är ifrån förra stallet och hon vägrade att följa med in...
Ville ju inte lämna alla kompisarna i hagen ^^<3 hihi kunde inte göra annat än att skratta och gå fram och krama på henne, och en massa dragkamp kommer jag ihåg att det blev också ^^   Har precis övertalat Emelie att följa med till stallet sen, nejdå hon ville faktiskt :) Ska till gtb horse Show med Anna panna fredag till Lördag nästa vecka, så Emp ska väl kanske ta henne då. Hoppas hon kan det i alla fall :D


Hedda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards