jjossann

Alla inlägg under september 2010

Av Josefine Lindqvist - 30 september 2010 12:14

Hejsan..

Sitter på mitt rum, har precis ätit och det var jäkligt gött. Knäppa klassnördar har jag dock..^^. Ska byta om till idrotten, skulle typ ha teori och något efter det.. hmm? Det blir nog bra. Rutan blev skodd igår och jag passade på att intervjuva hovslagarn till reportaget som vi ska skriva. Hon skodde Rut jättefint! Skulle ta ut henne lite senare men då var hon typ stressad och fick för sig att springa över mig. Till slut fick vi fast henne i allafall.. Ja ibland, typ bara mig och Rut det kan hända ;). Gick med henne sen och hon skötte sig suveränt!

Har kollat på true blood nu. Töntigt till en början men nu vill man bara se mer, vampyr serier alltså, finns inge bättre!

Hör country musik och solen skiner. Kan inte bli så mycket bättre just nu. Jo att sluta för dagen men det är ett tag kvar.. Försov mig i morse, till fodringen, lite pinsamt btw.. :S


Nej nu måste jag byta om. Ha det bra!

 

Av Josefine Lindqvist - 26 september 2010 16:03

Idag har jag inte gjort mycket. Vaknade av att Mimmi skickade sms till mig runt 10 så det kanske var bra att gå upp då, lite lagomt. Sedan åt jag frukost, så gött. Har kollat på tv, suttit vid datorn, varit ute och sprungit som var rena pesten idag när det var lite kallare, måste tänka på att ta astma medicinen mer noga. Har inte tagit den regelbundet sen jag började på lillerud, då det är extra viktigt också. Igår laddade jag ner eclipse och kollade på den för första gången. Den var bra, de får med samma känslor som man får när man läser böckerna och det är inte alla som får. Men jag är inte lika besatt av filmerna som jag var när första kom ut. Den är fortfarande bäst! Nu har jag precis ätit och min hund fick en köttbit av bror min, satt den i halsen så vi trodde hon skulle dö, alla satt på golvet och stoppda ner fingrarna i halsen på henne och lufta upp framtassarna.. Hmm, hon överlevde i allafall^^.

Nej nu ska jag packa iordning det jag ska ha med mig, hihi ska ha med mig en minidammsugare och ha på rummet. HahaxD Snyggt det måste se ut å komma å bära på den då.. Nu håller jag på att ladda ner True blood får vi se om det är något bra, eftersom det inte finns några fler Vampire diaries avsnitt att ladda ner för tillfället..
Ska rida i ridhuset sen tänkte jag :D min häst <3, som jag var förbannad på innan jag åkte hem .. xS heh. På tal om inget liksom..

Ajja over and out säger jag till er karlskoga bor!


Lev gött.

Av Josefine Lindqvist - 21 september 2010 21:21

Ja, klockan är nu 21.21 när jag skriver. Kanske får lite tur, om jag har tur.. Där fick jag till det ;).

Dagen har bestått i att vara på APU i skolstallet, innan det släppte jag ut hästen som var typ sist kvar istallet eftersom jag försov mig i morse. Smart drag! Men sov någon timma på dagen nyss förut så kanske inte är lika trött i möra. Rut fick stå idag, hon fick inte ens bli borstad men pussar fick hon i allafall!
Idag invigde jag även mina nya stålhättar skor, typ kängor. Rätt sköna men inte särskilt snygga kanske.. ^^. Men smaken är som baken.. delad.
Kollade på Angie och Luna som hopptränade förut också, så fina:)

Becca ska jag ringa nu snart också om det inte skulle bli så dyrt på mobilen. Får smisk av mamma om jag använder den för mkt.. Därför man stannar kvar här. haha xD


Nej nu ska jag sluta skriva en massa oviktigt.  
Titta va sött min heast står med bakbeena! aaw<3
 
Bjuder på denna också.. inte lika "aaaw" moment på den ;S


Haaadee

Av Josefine Lindqvist - 17 september 2010 21:43

Jag har abstinens.. eller hur det stavas. Jag vill ha något att äta på, gnisslar snart sönder mina tänder. Är hemma igen, men ska tillbaka i morgon. Hmm, dagarna bara går undan, jag orkar inte göra annat än vad jag måste.. Eller det beror väl på vad måste är. Vi har väldigt kul och dampar lös lite sisådär lagomt på lillerud ;). Snart blir det att kö traktor också.:D:D:D:D
Jag har laddat ner de två första avsnittena ur säsong två av vampire, ska lägga mig och nörda dom och fixa nått gottgott att käka, funtar på te och macka. möms! ^^. Familjen är lagomt glad också. Mupp familj kan man kallat.


Min häst är allt bäst men något är det som inte står riktigt rätt till när det gäller ridningen, får ta att lista ut vad det är. Tänderna ska kollas, sadeln passar väl lagomt bra, jag försöker hålla mig lugn.. blir att rida ut istället där det gick att arbeta henne utmärkt de senaste gångerna :)


Det regnar..



Av Josefine Lindqvist - 11 september 2010 18:42

Har inte skrivit så mycket jag vet. Haha fast typ ingen som läser min lilla blogg ändå. Men är hemma i kga igen. Känns inte så kul, familjen är ju så glad menar jag.. eller kunde ha vart. Ikväll kommer bästa tjejerna hit, några av dom i alla fall tror jag. Ska kolla på film och ha lite mys, kan det bli bättre?
I möra far jag tillbaka till lillerud och det känns rätt gött faktiskt. Rutan har  varit halvt jobbig nu ett tag, hon kopplar bort mig helt när  vi är ute och rider, lyssnar bara på hästen framför liksom. Fan vad arg jag blir. Funderar på om det är för att hon går med en häst som är väldigt hög i rang, att hon ska testa mig extra mycket och att hon är kanske "tyr" sig till andra hästar lättare och vill hålla sig till dom. hmm jag vet inte men jag ska allt ta igenom det. Hon har allt dragit med mig ute också, hon kan allt den där hästen. På banan är hon väl lite sisådär, kan gå bra stundtals, ska kolla på allt annat så det blir nog ridhuset ändå nu någondag. Då måste hon nästan lyssna på mig. Men söt är hon min häst<3.


Nu ska jag köpa godis hade jag tänkt.


Lev gött! Ciao

Av Josefine Lindqvist - 6 september 2010 21:35

Ja, vad gör jag, jo jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg men orkar inte skriva särskilt mycket. Hästen har funkat bra här på lillerud men det är vääldigt mycket att vara rädd för. Men hon har skött sig riktigt bra ändå. Igår var vi ute på tre timmars ritt ute i skogen, vart ute väldigt länge.. hehe ;) ridvägarna <3 I möra ska vi till mariebergs skogen på APU med de två andra i min grupp, så ska lägga mig snart. Ska upp till hästen som vanligt kvart i 7^^.


Puss, kram & nyp i stjärten!

Ovido - Quiz & Flashcards