jjossann

Alla inlägg under juli 2010

Av Josefine Lindqvist - 31 juli 2010 12:15

haha ja ni.. Putte, putte och återigen Putte. Har vart lite skeptisk mot det men fan så kul. Maskinen igår var grymt! Hade aldrig lyssnat på dom typ men fan va goigt!!

Annars igår lyssnade vi på Takida, var inte så bra lite segt, Amanda Jenssen, jag tycker hon är bra, men det var inge drag. Så vare väl andra små band som man inte vet vilka ;D

Nej idag äre sista dagen och om det regnar, då jävlar!!


lev gött!

Av Josefine Lindqvist - 26 juli 2010 18:31

.. With a smile on my faace(kunde ha vart) and nobody's gonna bring me down todaay.. Aoooh."

Första dagen på jobbet avklarad. Det gick väl bra men kändes lite weard måste jag säga. Men det är bara 4 timmar så det går fort. Är svårt att veta vad man ska göra, om man ska få in några rutiner eller om man ska höra sig för vad man ska göra hela tiden.. Något man lär sig kanske. Är ju ändå tre veckor jag ska vara där. Sen dröjer det bara en vecka ungefär så ska jag börja på lillerud. Kommer nog behöva åka en dag tidigare, så att jag är där på söndagen eftersom jag ska ha med Rutan också. Så kan det vara skönt att få sitt rum i lugn och ro.

Tävling den 15/8 , och det ska bli rätt kul, Amie visste inte om hon kunde följa med om inte annat så får jag fråga någon annan eller klara mig själv. Känns ganska skönt om någon skulle vilja följa med, är ganska osäker själv.. Det löser sig :)

Idag fyller brormin 20 år btw! Så har lite främmat här, eller främmat är det inte, släkt och vänner är det ju.. hehe ;D


 Igår överträffade jag mig själv genom att ge mig ut och springa.. eller snarare jogga.

Är ganska trött, hur ska de gå?..Red inte äns min häst idag, orkade inte ta in henne.. Gjorde iordning Annas sadel så kom hon och hämtade den alldeles nyss. Kul att träffa henne, någon helg blir det faktiskt att se Eclipse med henne :Dhihi finally.


Lev gött, tjarå :D

Av Josefine Lindqvist - 25 juli 2010 12:56

Vad gör man, jo man sitter inne och väntar på bättre tider.

Vill åka iväg och se Eclipse innan det är försent, men får väl skita i det också antar jag. Ingen som vill åka med mig? Fast är väl ingen som läser min blogg så blir lite svårt... Kollade på en film igår, Constantine, riktigt bra film. Blir nog att se den igen inom snar framtid! ;)


Jag ville även rida ut idag, men det var innan jag klev upp ur min sköna mysiga säng, gick upp från källaren och såg genom fönstret vilket jävla helvetes väder det är. Det är inte äns varmt.. liksom 12 grader, hallå?.. Hösten väntas komma i slutet av Augusti. Men det är inte alla som fattar, typ han som styr vädret. Vi säger att det finns en sån.. Vem ska jag annars klaga på om inte vädermannen? :O


I morgon blir det att börja jobba, kan knappt vänta. Fast roligare att umgås med gamla än att inte umgås med några alls!

Nu ska jag ta en kopp kaffe och äta maraboou. Tur att man kan tröstäta.. och trösta sig med att kolla på Ian Somerhalder..MmHmmhm  
Blev genast mycket piggare och gladare..

...fast ne :/

Av Josefine Lindqvist - 22 juli 2010 19:49


Usch aldrig nån som vill göra nått, men ändå klagar de på att man aldrig har nått att göra, att vi aldrig hittar på nått. Men erbjuder mig ju att vi kan va här och gö nått.. Meeen näää, där slutade folk svara på sms.. Kanske stinker i vårat hus eller nått. Vem vet. Lackar på det i alla fall. Om man har nått att säga, säg det rakt i fejjan!

Sista avsnittet på Lost igår.. och guud va bra det var, men väldigt sorgligt. En Ian Somerhalder fick man en stor glimt av också, blev helt chockad xD haha Mhhmmmhm 


Blev en ritt på två timmar idag, skulle bada med hästarna.. Mer orkar jag inte skriva, men red en annan sväng hem med Jonna, var rätt härligt att komma ut lite :D


Jag och Mimmi kommer att jobba på samma ställe fick jag reda på också. Blev rätt lättad, gött att känna nån!!

Okej nu ska jag ha filmkväll eller nått för mig själv och hunden.. Kusin Ami kommer nog hit senare också :D<3

Lev gött

Av Josefine Lindqvist - 21 juli 2010 19:55

Vet inte om den är så fin eller bra, men jag blir ändå
berörd av den.. Speciellt när Pattinson sjungern.   ^^


" Well, I like this world
Well, I like this world
Well, I like this world
I fight outwards in this world
I pray I was in this world
I could fight with words


Ghosts in the rain
Cold walk of freedom

Well, I'm walking a hallway
I'm walking a hallway
Said, I'm walking a hallway
I'm walking a hallway
I'm walking a hallway
Well, I'm walking a hallway

I am proud and I'm gloried
Thinking 'bout the day what'll surely come
When on the scene, I'm smile evaded
When outta nowhere, I'm gonna run
But I know where I go, I'll be gone


Somewhere to run to--if you see
You could see it through my mind
You wouldn't know it—
You'd know when my eyes roam
Through the fog and hail and sleet
I missed the snow and nowhere
Nowhere, nowhere, nowhere
You should've known where

Should've known where
You should've known where
Should've known better, baby

'Cause I like this world
And I like this world

Some people are born to roam
Some people, they roam this world alone
Some people are born to roam

Some people, they roam this world alone"

Robert pattinson  - To Roam

In my heart säger jag ;)

Av Josefine Lindqvist - 20 juli 2010 18:40

Tjaa, dags för mig att dra till stallet kanske?.. klockan är fan snart 7 och jag hade planerat att rida, fast är helt orkeslös i kroppen och huvet, så får se om jag orkar. Är man inte motiverad ska man inte ge sig in i ridningen. Kanske skrittar ut en sväng.. Idag har jag ialla fall vart på staaan med Becca http://beccabl.bloggplatsen.se. Vi kom på det lite spontant sådär. Spontant är alltid bäst :D.  Träffade även Sofie Karlsson på stan, alltid trevligt! :D

 

Sen tror jag att det blir lite film tittande här hemma, själv eller med tjejkompisaröö, det väntas att se :).

 

Nej nu måste jag dra mig iväg till stallet, känner också att jag måste ta itu med mig själv och träningen, speciellt konditionen och sluta gå runt och småäta .. inte bra alls ;D


Jag känner mig lite busig ^^


Ciaao   

Av Josefine Lindqvist - 17 juli 2010 12:32

Gårdagen... ja gårdagen började ganska trevligt och bra. Tog hand om lillebror på morgonen, stan med Becca runt 1. Stallet runt 5, Lollo runt 9 där det var fest med bl a de bästa flickorna! Det började bra men slutade lite sisådär. Men that's life. Huvudsaken var att Beccolino kom hem ordentligt :)<3

 

Men en sak kan man börja fundera på, varför är allt man gör fel. Verkligen allt, det kan verka rätt i stunden eller så men sen så visar det sig bli katastrof lite senare.. Känns som allt är mitt fel. Men jag vet inte. Nu ska jag sluta deppa och göra nått.. Meen det regnar ute, som ioförsig är rätt härligt, men samtidigt lite deprimerande i sig liksom.   


En sak som jag verkligen tänkte på igår när jag var på vandring hem, det var Rutan, att hon står i sin box utan vetskap vad som händer eller vad man säger, och att jag bara ville dit och krama om henne. Men nej, så funkar det ju inte.


Min söta runda häst som heter Rutan, diskuterade det igår med någon,
ska kanske "döpa" om henne till Rundan^^

Av Josefine Lindqvist - 13 juli 2010 12:44

Idag blir det stallet snart, eller ikväll. Senare efter det vet jag inte. Vill typ kolla på film men vet inte om någon mer vill det.. Är rätt sugen på att bada. Har faktiskt inte badat nått i år :$

Ska nog rida ut med Rut idag, Becca skulle med, men hon ångrade sig. Så får se hur långt jag och Rutan kommer då:)
Annars hade jag tänkt henne stå lite nu ett tag, p.g.a av värmen och att hon nyss kom hem ifrån Nybygget och att hon ska med till Lillerud sen. Hon förtjänar vila:)

 

Nej nu ska jag göra nått, men vet inte vad.
Ciao!   

Ovido - Quiz & Flashcards