jjossann

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Tråkig höstdag!

Av Josefine Lindqvist - 1 oktober 2012 17:02

Ja, då sitter jag här och nördar. Otroligt tråigt väder så orkar ju inte göra någe, så är håller jag på att bli sjuk, tur att jag har en go varm köpp med kaffe iallafall.. Allt känns ju lite bättre då liksom ;)
Då var de fyra veckorna i Eskilstuna avklarade.. Känns som vi varit där en evighet samtidigt som det har gått riktigt fort. Jag har lärt mig en massa saker och känns redigt nice att den äääär klaaar! Denna vecka ska jag jobba med projektet så blir att vara hemma mer eller mindre. Har valt att bygga om det som förut var förråd mer eller mindre till en lösdrigt. Ena delen har varit stallet en gång i tiden så fick lite inspiration därifrån. Dock är det ju såpass klart så hästarna kan gå in men det är en massa mer saker att bygga klart på.
     Rutan har fått hovböld, den läker riktigt segt, ska in till Karlstad i möra så får vi se vad dom säger. För en gångs skull är jag hemma så jag kan följa med.

     Jag måste bara tillägga att jag är så glad att jag hittat det här med horsemanship, alltså att hantera hästarna på ett så naturligt sätt som möjligt, va en ödmjuk, lugn och en stark ledare. Samma som hos hundar. Har hittat mig själv, det har blivit en hel livsstil och det är helt underbart att kunna lita på sin häst.. inte behöva ha kedja, sporrar, hjälptyglar eller piska..  Ne det är jävligt underbart att förstå sina hästar istället för att bryta ner dom. Tråkigt väder nu att ge mig ut i bara.. fyyy.. tur att hästarna har ligghallen att gå in i. Inte för att regnet stör dom så värst.. nu måste ju dock Rut va inne pågrund av förbandet runt hoven.. men ändå. Ska beställa en rehabiliterings boot till henne så kan hon säkert snart gå ut i hagen.. ska även köpa "boots" som jag har när jag rider bara så man kan vänja hennes hovar succesivt att va barfota, åtminstone i hagen, hon får en mer hälsosam benställning utan skorna på.


  


Snyyg heest <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards