jjossann

Alla inlägg under april 2010

Av Josefine Lindqvist - 25 april 2010 14:44

So the pain begins
as the music fades
and Im left here with
with more than I can take

if you lift me up
just get me through this night
i know ill rest tomorrow
and ill be strong enough to try

when the sky clears
and all is said and done
i will realize
that we all need someone

if you lift me up
just get me through this night
i know ill rest tomorrow
and Ill be strong enough to try

so when you see me crashing
and theres nowhere left to fall
will you lift me even higher
to rise above this all  

Christina Aguilera - lift me up

Av Josefine Lindqvist - 24 april 2010 08:56

Har precis varit och gett hästarna sin frukost och släppt ut dom. Får sin mat ute nu. rätt kul att jag är klar 08.57, eller jag har varit hemma i kanske 15 minuter, och hunnit ge dom maten, slängt ut höt i hagarna, släppt ut dom och sen gjort lunch påsarna. Stolt över mig själv. Stressade gjorde jag inte heller. Så jag gjorde allt på en halvtimma-40 minuter. Rutan går ihop med stona nu, känns skönt att hon har fler att gå med, lite kompisar och det verkar gå riktigt bra. En av hennes nyfynna vän ska byta stall här nästa helg så då blir hon lessen, ne hon överlever nog men det är ju lite typsikt :). Hade  tänkt att skriva upp mig häromdagen på en hoppträning men det blev inte av.. varför då, jo jag är livrädd ^^. Rutan fick stå igår och dagen innan det longerade jag henne inklusive ledarskap och bus! Så lättlärd min häst.   


Idag får jag se vart jag ska rida, men ikväll ska jag i allafall hem till LouLou på tjejkväll med stalltjejerna antar jag:). Nu ska jag nog dra på Australia igen, kollade inte klart på den igår, Martin ligger och snarkar här också, håller upp stämningen liksom.

Ha det gott :D:D 

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2010 09:58

tja!
Har inte skrivit på ett tag nu, men det har varit ganska mycket. Ridningen har gått både bra och dåligt. Amie var med mig, både red och hjälpte. Rutan såg riktigt fin ut när hon red. Önskar att jag också kunde komma åt henne på det sättet. Men det kommer väl med tiden.. hoppas jag!


Idag då. Jag hade morgonen och utsläppet i stallet, gick väl allt bra, gav hästarna deras hö ute som de har fått nu ganska ofta. Mockade och gjorde iordning allting, böt vatten till henne i hagen. Var även med om att den minsta katten, som nyss var kattunge, så söt ( :) ), i alla fall kom in med en stor råtta större än sig själv. mmh.. mysigt. Katten la råttan, som visade sig vara en sork, som är blinda.. det visste jag inte^^. Man lär sig alltid något nytt varje dag!  Men katten la Sorken vid deras torrfoder. Typ som bara, varsegod alla, ät den :) så gullig. Men nu ligger ( jag kallar den råtta) råttan på bajshögen  


Ska sätta mig med några skolarbeten och sedan längre fram ska jag ta bussen till degerfors för att hjälpa min älskade Martin att typ ta bort sånt som vart en häck en gång i tiden. Alltså en "växt- häck" inte "röv- häck". Senare ändå ska jag träna för Sussanne, äntligen. Men är lite orolig för Rutan, kanske borde byta bett eller något, för igår när jag red och var inne i ridningen, gjode galopp, avbrott till skritt övningar och hon var stark, det var hon och jag var tvungen att dra tag i henne. Men mitt arbetet var hennes drägger Rosa! Jag hoppar mer eller mindre av i farten, knäpper upp alla remmar. Men när jag kom till stallet hittade jag inget sår, så troligen kanske hon har bitit sig i munnen eller så. Som Lotta i stallet sa, det ser oftast värre ut, än vad det är. Hoppas på det, Rutan verkade ju inte lida av det i alla fall. Men fy vad dåligt jag mådde och mår nu med :/ .. Vet inte vad jag ska göra!!!


Ha det gott!  

På den översta bilden rider Amie. Där ser vi vilken fin häst jag har och hur jag vill att hon ska gå även för mig. Men övning ger färdighet. Men undrar vad det är jag gör som blir att hon blir såpass stark! Usch jag behöver verkligen hjälp :) Men den där passet gick hon faktiskt bra för mig med, men fick ju hjälp men det är riktigt kul att känna på någong gång ibland, att hon går bra. Då blir jag motiverad!

Av Josefine Lindqvist - 11 april 2010 18:20

Det finns nog ingen människa som aldrig har tänkt vad meningen med livet är.. Man går olika vägar, vissa den dåliga, vissa den bra. Finns det bra eller dåliga vägar?
Det finns nog inte heller någon som aldrig funderat på vad man vill med livet. Hur man ska göra och hur man ska va för att passa in eller för att göra sig själv nöjd, eller någon annan.

I dagens samhälle kan man inte misslyckas, strunta i vissa saker. Då är man mer eller mindre ute ur bilden. Men hur ska man orka med alla dessa krav? Jag hatar nog människorasen.. Vad har vi gjort med vår värld? Vår moderjord? Vi ska ta vara på den, på varandra, de som bebor den.. men vi är för giriga för att fatta själva vad det är vi gör.
Vi lever ju inte direkt på våra instinkter längre...

Av Josefine Lindqvist - 7 april 2010 12:35

Jag vill höra någon säga mig,

att i morrn blir en bättre dag.



Jag kommer alltid kämpa vid din sida tills du inte längre finns vid min

Av Josefine Lindqvist - 2 april 2010 13:44

Gud vad jag skriver varje dag. Men ska försöka att inte skriva så mycket nämligen.. Måste bara säga att vädret är helt pucko fast ändå så underbart! I morse var det halvmulet, runt 7-9 då jag var uppe i stallet. När jag släppte ut Rutan efter en promenad eftersom alla ridanläggningar är bokade p.g.a påskhoppningarna den här helgen, så var det väl ganska så soligt så jag släppte ut henne naken. Innan jag åkte slängde jag på henne ett fleece åtminstone. Kom hem och gjorde mig lite iordning sen vid 12 tiden började det spöregna så åkte till stallet igen för att byta täcke, men när jag var i stallet så var det helt plötsligt solsken och väldigt varmt så tog bara av det dyngsura fleecen. Jag har låtit henne stå naken ute och inne nu. I alla fall när det är såpass varmt som det är. Hon är så fin i sin kropp nu, så som jag vill ha henne :D Blir att åka upp runt 4 och ta in henne, de andra tas in väldigt tidigt vill faktiskt ha henne ute nu. Fan det är ju fint väder och de är utedjur. Hon får sitt lunch hö ute iallafall så det är ju bra!

Ikväll blir det lite fest hos Hanna,
bästa stalltjejorna, har saknat att umgåtts med er så kul att jag har stallplats närmare nu också. Tycker jag ;).
Martin ska med och han drar väl med sig ett antal vännör :) I morgon blir det antagligen caféterian för mig och Becca hela dagen. Trevligttrevligt!


Oj, jag som skulle kortfatta mig.. Jag är inte så bra på det. Det är som i verkligheten, jag babblar om allt ovisentligt.    


Men ha det gott. Kram!

Av Josefine Lindqvist - 1 april 2010 11:19

Har redan slutat skolan för idag, nu är det lov. Så härligt gött! mmmmh!
Nu blir det att värma en kopp oboy, te eller kaffe och läsa vidare i nya boken jag köpte igår när jag och Martin var i väg till Marieberg. De fanns inte på svenska längre av någon konstig anledning men fungerar ju med engelska också. Vampire Dairies eller hur det stavas. Har velat ha dom sedan jag såg dom för ett tag sen. Så det var ju toppen. Köpte även lite nya kläder och en present till pappa :)<3


Kanske blir Elmia i helgen, med världens bästa Krulltott <3


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards