jjossann

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Josefine Lindqvist - 12 februari 2010 21:39


"Let us die young
or let us live forever
we don't got the power,
but we never say never

Do you really want to live forever?

our life is a short trip.. "


                                                  


                                       


Tröttnar aldrig på den låten. Nu skrev jag inte precis som den är, men lite som är meningsfullt i den liksom :)

Min häst blev skodd igår.. Hon skötte sig riktigt bra, även fast jag proppa i lugnande medlet lite sent. Tror hon spotta ut det mesta eftersom jag är så seg med att vinkla hennes huvud uppåt. hmm.. jadu.

I morse var jag och böt täcke på min lilla häst, cyklade från och till. Det ni ;).
Sedan kom Krullis hit en stund och sedan bar det av till hans hem "stad" degerförs för att äta... sushi. Det var möms måste jag säga.. lr det brukar va godare.. Det är det jag säger.. degerfors? ^^ Fast har ju svar på att det finns en bra degerforsare i allafall.
Vad gör jag nu? jo jag har precis duschat efter att ha vart i stallet. Hade kvällen så kom hem littö sent.. som vanligt. Red i ridhuset, blev ett barbacka pass. Hon skötte sig jättebra, eller efter en del tjafs gick hon super!. I vänster galoppen går hon som en klocka nu, mer eller mindre.. I högergaloppen blir fattningarna bra men resten av galoppen blir.. vild skulle man kunna säga. Så sket i formen, tvingade henne att galoppa lugnt på en mindre volt. Avsaktning till trav några steg. Galopp så gjorde jag sådär tills hon blev lugn och sökte sig ner av sig själv. Hon är så duktig men hon kan allt bli lite tjurig den där. Traven därefter var lite svår men med lite ridning så använde hon energin rä

tt och ooh vad hon trampa! Blir så glad :D jaja nu ska jag sluta tjata och åkta till Krullis, manfred, krulltotten, locken eller helt enkelt Martin i degerfors!


Ha det gott!

   





mina söta på ett och samma kort!
inte varje dag :) <3





Ovido - Quiz & Flashcards