jjossann

Alla inlägg under mars 2010

Av Josefine Lindqvist - 31 mars 2010 11:42

Är klar i stallet, hade morgonen + utsläppet. Det är så mysigt och skönt att åka upp till stallet runt 7 liksom. Så härligt :D . Red Rutan på hoppbanan, blev en del galoppelilopp för en gångs skull säg, sa hon. Fast märks att hon blir lite svag och försöker springa iväg. Men men det går att rida ihop henne om man vill. För ställa henne ganska skarpt åt ett håll så måste hon sakta ner, nej usch stackars häst. Men det är det ända jag kan göra som skonar mina armar ^^. Men vad mycket bättre hon har blivit. På tal om galoppen så var jag nära att flyga av när jag försökta sakta av. Hon ställde sig på stället och hoppa, hon tyckte det var så kul, ramla av skulle jag kanske inte gjort men jag kom ur balans i allafall :). Släppte ut Rutan i en egen hage idag på grund av hennes kraftiga brunst och att på grund av det försökte unge Givano para sig med henne har jag hört. Därför täcket var såpass lerigt och att pälsen på ryggen var "ruggig". Jaja, nu står hon själv tills hon har slutat brunstat, om hon inte får gå med stona istället. Who knows?


I alla fall så kom Martin nu för att ha lunch, jag själv börjar skolan halv ett så får skjuss då. Nu ska även jag käka.


Ha det gott! :)

Av Josefine Lindqvist - 30 mars 2010 16:21

Tjudelu denna vackra eftermiddag! Solen skiner och gladara kan jag faktiskt inte bli. Dagen började med lite deppigheter från min del men skönt att det släppte. Det var nog bra att jag drog mig till skolan. Jag blir nog lite deppig av att gå hemma, även fast jag inte vill erkänna det. Det blir som en ond cirkel. Men nu ska jag skärpa mig. Upp till mig nu vad jag vill göra med mitt liv. Det är ju vad alla har sagt till mig också men har inte riktigt lyssnat, måste fatta det själv först.

Dagens tabb... Jag visste att jag hade tagit med mig min nyckelknippa med ett antal nycklar på till skolan.. När första lektionen var slut undrade jag vart den var, trodde jag hade tappat den någon stans men antagligen glömdes den hemma även fast jag verkligen ansträngde mig att taa med mig den för att inte bli utelåst.. Som jag då blev. Men fredrik   kom hem efter en kvart som tur var. Men just den grejen är så typsikt mig
.  Nu ska jag börja göra mig klar för att möta Becca kvart i 5 för att åka till stallet där världens bästa häst står. Rutan :D. Skrittade i ca 25 minuter igår, hon skötte sig bra, idag blir det en joggingtur med hästen i släptåg.. Får se hur långt jag orkar jogga efter vintervilan. Men någongång måste jag komma igång och tiden är inte riktigt på min sida så det ända jag kunde komma på var att ta med mig Rut. Väldigt bra för kommunikationen!.  


Nej nu ska jag skynda mig för en gångs skull.

Av Josefine Lindqvist - 28 mars 2010 16:06

Efter att ha sovit i fyra timmar i natt, gått upp kl 6 för att åka till stallet med Kusin Ami och för att sedan tävla runt halv 11. Rut har kändes superbra igår när jag red i ridhuset, regnet öste ner och dånade på plåttaket. Men Rutan var jätteduktig, var lit stel och stressad till en början men fan vad lugn och fin hon var i alla gångarterna sen. Hon bärde sig själv helt rätt och mmmmh på henne :D <3
Hon var så fin idag i knoppar och allt, superfin! Programmet var bra, mitt mål var bara att komma runt "banan" eller programmet kanske man ska säga och det gjorde vi även om hon bråka och fjanta till sig en massa, domarna var läskiga tyckte hon. Det blir lättare nästa gång då hon varit med om det tidigare. Men det gick över förväntan. procenten ska jag inte tala om men huvudsaken var att jag var nöjd. Rutan fick en massa pussar och morötter sen när vi kom hem efter en skritt tur. Så nöjd är jag. Sen fick hon gå ut till kompisen i hagen som genast började dra i hennes täcke.. fråga mig inte ? ..   Men så söta. Hon såg så nöjd ut där med afrofluff och allt :D

Har planerat in att vara med på en program ridning som ridskolan håller i. Ska försöka vara med i det mesta som är bra träning :):) Någon gång SKA vi rida godkänt och en stabil runda. Men för att vara första tävlingen är jag såå glad att vi bara var med :D <3


Imorgon blir det att skritta ut med henne! mysigt:)


Ha det gott   

    


    Min fina häst! <3

   

Av Josefine Lindqvist - 26 mars 2010 13:13

Hej igen! Skriver ett litet extra inlägg här angående medryttare på Rutan en till  två dagar i veckan. Om någon känner sig intresserad så hör av er. Det har nämligen blivit lite för mycket för mig att åka varje dag och hinna rida henne ordentligt. Skulle vara kul om du är hoppintresserad så Rut får bli lite mer hoppad än hon har blivit.


Det är världens bästa häst så passa på :) <3


Har även lagt ut en annons :

http://marknad.hastnet.se/sok.php?marknad=4&typ=1


Ha det gott!

Av Josefine Lindqvist - 26 mars 2010 08:46

Idag är det ingen vanlig dag, fast jo men egentligen inte. Men det är min födelsedag och jag är 17 år. Känns nog ingen större skillnand om jag ska vara ärlig. Känner mig inte äns mognare, det kommer väl vid 18   . Fick lite roliga och bra saker av päronen. Skulle få lite mer ikväll, saker som kom lite efter i beställningen. Jag som inte ville ha något! Det är kul att bli överraskad.

Ridningen igår och dagarna innan det har gått käpprätt åt helvette! Är väl på grund av att hon fäller som hon sätter allt hon äger och har emot vad jag säger åt henne. Måste köpa B vitamin åt henne. Men hinner aldrig göra det. Tävlingen på Söndag kommer även den gå käpprätt åt helvette men det ska bli kul att göra henne fin i knoppar och allt. Jag ska rida programmet fullt ut även om det inte går som det går. Vi gör vårat bästa och jag ska försöka vara lugnare än Rutan, annars kommer vi nog vara mer i staketet än på banan.

Ikväll ska Martin bjuda mig på mat, så söt, sen hittar han säkert på något, som jag inte hade räknat med. Den lille jäkeln :D <3 Annars idag ska jag nog släppa Rutan i ridhuset. När hon är så här pigg går det knappt att arbeta henne. Ville Galoppa igår på hoppbanan, det gick ju inte så bra. Blir så förbannad, men det ska jag inte bli. Fast faaan vad envis och tjurig hästen kan vara ibland. Riktigt sto är vad hon är. Du brunstar hon och fäller samtidigt. Inte så roligt   <3


Jaja, nu ska jag sluta tråka ut er. Ha det gott


KramisBananis   

Av Josefine Lindqvist - 24 mars 2010 13:32

Usch mår inget bra nu för tiden. Det är för mycket krav bland annat. Jag klarar inte av det lika bra som alla andra. Tyvärr. Men har tagit lite prover nu så får se om det är något fel på mig eller om det bara är psykist. Kan vara skönt att veta. Rutan hade stått inne hela morgonen för att jag hade glömt att säga att jag inte hade ett täcke att ha på henne.. hmm. jaja men det hade ju bara varit att slängt ut henne utan. Eller ringt mig. Jaja jag är lite virrig ibland. Men Martin åkte in dit på vägen hem för han såg inte Rut i hagen, så han fixade det ^^ Så duktig <3

Idag ska jag rida ute påå hoppbanan för en gångs skull. Har blivit dåligt med att rida ut nu sen jag böt stall. Det är riktigt tråkigt, men finns inte så många ridvägar.. Eller jo 3-4km från stallet. Känns inte så kul. Finns ingen riktigt bra runda heller. Jaja, blir nog lättar till vårern, sommaren när det blir ljusare kväller :)


Känns så skönt att se asfalten och grusvägen ut till stallet igen. Torrt brunt gräs börjar även synas! :D Tjooho!


Hejda :)

Av Josefine Lindqvist - 22 mars 2010 13:29

Ja, nu är det såhär att jag ska tävla på söndag, om allt går som planerat. Jag är så nervös redan, men det måste försvinna annars kommer det gå skit. Klart man ska vara lite nervös men inte hyperventilera. Ska bara starta LB:1 så det är ju inga problem med rörelserna och vägarna det kan vi ju, bara det att jag blockerar allt när jag blir nervös. Blää. Frågan är, ska jag rida fram i kavajen? Jag är så osäker på allting, inte alls kul, men men det är ändå första tävlingen lokalt för mig och dressyr för henne. Tror jag. Kan programmet nu i allafall så ska bege mig till ridhuset med min kära vän och träna inför det. Toppen!


På tal om annat så gick jag hem tidigare idag. Min mage är inte att leka med, jag får så ont. Var lite halvt svimmfärdig där ett tag. Men så kan det gå. Tur att jag har en så snäll pappa som kom och hämta mig vid lunch. Fast han är ändå hemma idag så det var ju lugnt. Måste be om ursäkt för mitt förra inlägg, lite konstigt och oseriöst kanske man kan tycka men jag var bara lite halvt medvetande, ville bara hålla mig vaken ^^.


Nej nu ska jag plugga lite och sedan blir det promenad till stallet för att sedan åka till MarreMartin :) <3





  
Pappa med i stallet, mamma som tog kortet.. Detta från en program ridning. Hon ville bara ha mat hon men det är ju Rutan det:D Så glad att jag har Rutan, så rolig häst att arbeta med. Finns inte en dag då jag inte skrattar då jag är i stallet, hon lyser upp min dag, även om jag kan bli riktigt jävla förbannad på henne ibland också. Men har märkt att det är lättare att vinna hennes hjärta om jag fjäskar lite för henne och klappar, kliar lite. Då fick jag t o m borsta och klia på henne på maagen :D Maaagen!


Ha det gott!

Av Josefine Lindqvist - 21 mars 2010 00:00

Tja. Är på fest hos Martin, klckan är innan 12 eller kanske till och med 12 ch jag är redan helt död- Orkar inte så somnar nog snart. Ja, jag är lite full men något jag började tänka på var att man ändras rätt fort om man tänker nyktert. Fattar ni?.. Becca, Hanna, mimmi och jenfan gick precis hem.. känner att jag borde gått med dom. Vill hem och sova. Min häst är bäst förresten. Finns ingen bättre. Stackare som var tvungen att gå igenom en meter djup pöl med snö och vatten när jag kulle ta in henne utanför hagen.. hon är feg min häst. men jag fick in henne efter ett tag. nej nu ska jag lägga mig medans alla nördar. hedda :)

Ovido - Quiz & Flashcards