jjossann

Alla inlägg under november 2011

Av Josefine Lindqvist - 30 november 2011 16:42

  .. och på tal om annat har jag bestämt mig, ska nog kapa av mig ca 30 cm av håret. Skulle

va riktigt gött å få lite volym i håret i stället för det hänger som ogräs på hövve. Blir så tovigt och äckligt nu också.
     Åh är på sånt där humör å lyssna på go meatel hur det nu stavas. Kan de va Natta som har smittat av sig, jag lyssnar t o m på The Unguided och Rise to remain, några jag inte riktigt fastnat för tidigare. Men Volbeat, Rise Against och Corroded funkar ju alltid lika bra!
     Just nu vill jag bara till stallet, hatar min rygg att jag inte kan göra alls mycket, och att jag inte alltid kan ta mig ut i stallet. Snart lov får jag tänka på, men innan dess två stora inlämnings uppgifter, eller är det 3? , sen 3-4 prov. Så sitter jag här med allt kvar i sista minuter mer eller mindre. Att man aldrig lär sig. 















...

Av Josefine Lindqvist - 27 november 2011 23:23

Så vare det där med att sova, men går ju inte när det är love actually på tv. Lika bra varje gång!
Klockan ringer ju bara 5 i möra bitti. Alltid lika härligt att åka buss till den soliga staden, som faktiskt inte är ett dugg solig. Fan. Tur att jag har Dolly med mig ialf, så ska man hem direkt efter skolan så sammanlagt 4 timmars bussresa i möra då. Ser mycket fram emot det, + en svenska redovsning, woopwoop. Känner mig possitiv. he.


Puss, kram & nyp i röva,, inte i röva kanske men på röva. ujuj nu börjar jag bli trött.
Godnatt.






Av Josefine Lindqvist - 26 november 2011 14:39

Goddagens!
Blev en lite halvtidig dag idag, övningskörde upp till stallet, höll på att skita på mig när vi skulle ut på e18 men det är en annan sak, vi överlevde hur som helst.
     Såg igår att Rut hade sår på benet, tvättade rent det så gott det gick, hon kommer få gå i en torrare hage nu ett tag så det inte blir infekterat, som det var idag. Luktade förjävligt och benet va svullet, så blev tvätt med ljummet vatten och sprut av jodopax. Rutan hatade mig kan jag lova!.. Gick ut med henne sen, skötte sig asbra, lilla snuttan, visade lite tendens till hälta men försvann när cirkluationen kom igång. Skönt det!  Lilla Sally var med och sprang som en liten studsboll också, så söt.
     Ne nu är jag hur som helst nyduschad och fräsch (?), precis käkat och har de sådär gött. Julstädat är det här hemma också, något speciellt med den här tiden ändå. Mysigt, blir nog en köpp kaffe i söffan och lite film. Är ju ett tag kvar innan jag ska iväg, blir utgång ikväll som var ett tag sen sist! Om jag orkar.. :)   


Ha det gött!







En liten halvdålig bild på Dollan, skogsmulle!

Av Josefine Lindqvist - 23 november 2011 19:00

Tjena gott folk.
Nu äre bara för mig att plugga, plugga och återigen plugga. Prov på får på fredag, en redovisning ska va klar på måndag.. Jag satsar på det än sålänge annars får jag bara panik. Ta det närmsta först. När det är klart fokuserar jag på det andra sakerna som är ett tiotal arbeten. men vafan, jag är ju en motiverad skolunge..;) . Annars klarar jag nog inte av denna termin.
      Tog mig en timmes promenad med min underbara hund i morse, gick på alla lektionerna (woopwoop), tog bussen hem med Dollan när vi hade slutat. Min kära vän Angie åkte med in till Karlskoga, har saknat den bruden, inte ofta vi ses nu. AngiePangie :) <3   Har även studsat runt med hundisen på agilitybanan, jätteduktig min sötan, Blir nog att börja träna med henne mer och kanske ev börja tävla? Motivationen har hon ju kan jag säga!
Tog mig en promenad hem från bussen, nu sitter jag här. Fick även reda på att jag ääääntligen fått hem mitt körarbevis eller vad det heter. Så ska ut och övningsköra.. Mohaha, vadå sent? ;) Back to school i möra, 05.40 går bussen som vanligt. Roligt, japp!


Av Josefine Lindqvist - 22 november 2011 21:16

Kul det här med att bo på skolan. Saker blir snådda och ändå tror man att man kan lite på folk.
Sorgligt. Visst, en tröja hade jag kunnat leva utan, men när det gäller mina ringar som betyder rätt mycket känner jag att det räcker. Blir så förbannad. Har lite panik. Vem fan tar nö som inte är ens eget? Visst jag glömde det i duschen men låt saker vara! Det minsta man kan begära. Om ingen lämnar tillbaka den kommer jag knacka dörr fråga ut dom! FANFANFAN. känner mig naken utan mina ringar. Så vet jag inte vart dom är, jaja kanske får skylla mig själv.  

     Min skrotrygg värker fortfarande, blev nästan värre efter jag var hos naprapaten, fast det sa hon också att det kunde bli, så antagligen rätt lugnt. Ujuj men va gött de va, ska dit på onsdag igen. Nackdelen är att jag inte kommer få mocka eller bära vatten eller annat tugnt. *host*. Nog första gången det händer, just därför jag har skruttryggen jag har idag kanske. Dags att börja träna core också. BLÄ! Jag vill bara gå runt och hålla på i stallet, jogga ibland, men träna, njaa. kanske vore Pilates någe, slipper man gå iväg till gym & skit. Pilates är ju lite yoga också, vore ju nått för stressiga jag.   

Ne men nu ska jag skriva lite på beteendestudien och sen dra på ett avsnitt av vampire

diaries :)


GooNatt!  

/

 

Av Josefine Lindqvist - 20 november 2011 20:15

     Efter den bästa helgen på länge med Anna bl .a, kommer jag klara  av vardagen ett tag. Kollade på breaking dawn i örebro igår, besviken vart jag då inte, jävla bra! :)
     I möra blir det att åka till en naprapat, alltså för att kolla ryggen, förhoppningsvis knäcka rätt den. Vore trevligt. Orkar inte med min skrothög till rygg längre.


     Känslan när hunden är lika glad varje gång man kommer hem, varje gång man pratar till henne, när hunden är lika possitiv vad det än är som händer, t o m duschen går bra (puckad?), när hon lägger fram tassen och kollar en djupt i ögonen när hon vill ha uppmärksamhet, uppmärksamhet hon omedvetet får. <3
     Känslan när man visslar på hästen och hon svarar med en gnäggning, lyssnar på mina signaler genom att bara kunna utföra dom i liten grad, när hon sammarbetar och är possitiv, allt slit har gett resultat! <3
     Känslan när man kan ge sig ut i skogen i harmoni mellan hund, häst och människa. Tre olika individer med tre helt olika natur som skapat ett förtroende för varandra. <3


      





Av Josefine Lindqvist - 14 november 2011 18:28




"Once upon a time I could take anything, anything.
Always stepped in time, regardless of the beat,
I moved my feet, I carried weight.
What I could not do I faked, and I dug seeking treasure,
just to wake up in an early grave.
So I stopped right then and said,
go on alone, 'cause I won't follow.
But this isn't giving up, no this is letting go.


Out with the old dreams I've borrowed.
The path I've carved from here on out will be my own,
   the path will be my own.
I made the most of all this sorrow,
I tried to brave this discontent but now I'm through.
I'm letting go of you
This is not giving up, this is letting go. "





Ovido - Quiz & Flashcards