jjossann

Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

Härliga liv!

Av Josefine Lindqvist - 21 juli 2012 19:38

Då har man varit ute på en tur med heeztarna på ca 3 timmar. Ganska ont i baken! !  Hade inte ridningen tagit så lång tid hade jag åkt till k-hamn med natta och hängt där med min gamle klasskompis Jerry och någon mer. Ibland är världen bra liten.. återigen! Men, jag ska va tråkig och hålla mig hemma.. Ska upp rätt tidigt i möra också, ska komma en och rida Niña för andra gången, hoppas det är någon som vill fortsätta rida henne. Annars får det nog bli en annons om medryttare igen.
Ääälskade hästar skulle kunna offra allt för dom, gör mig inget att det tar så lång tid som det gör
. Så otroligt fina hästar kunde jag aldrig drömma om. Då menar jag inte tävlingsmässigt eller kroppsligt som alla verkar gå efter nu förtiden men mer harmoniska och mer underbara hästar får man leta efter. Rutan har man fått kämpat lite väl mkt med men det lönar sig nu.. mycket av att hon bara går ute dygnet runt har gjort mycket! Nu kan jag slänga upp nästan vem som helst på henne, förut våga jag knappt tänka tanken. Jag kan slänga på repgrimman och rida iväg utan att va rädd för att jag inte ska få stopp på henne, kan galoppera lugnt och fint och trava i joggtakt utan problem. Det är som att ha vunnit alla tävlingar i världen. Finns ingen bättre vinst än tilliten till min lilla vän Rut som alltid har varit den där puckade, stressade hästen. Som faktikst visade sig va den mest lugna hästen man kan hitta ^^. Så glad att vi hittade lilla fröken Niña.. ren slump att det råkade bli henne vi skulle kolla på liksom, så passade hon helt perfekt. Bättre häst skulle vi nog aldrig hitta. Lilla ponnyn! På tal om inget är jag riktigt sugen att prova på distans.. Nu har jag ju någon som rider Rutan och som vi kan träna med tillsammans. Niñas kondition är väl inte den bäästa men därför vi ska börja träna, har ju satt igång dom nu så bättre och bättre flås börjar dom få! :D Min tur snart också då! 

 

Ne nu blire gå ut med mina fina hundar sen ska jag tvinga familjen å spela typ yatsi eller nå annat kul med mig! annars jvlar  ;) . Ha det bäst!

 

CIAO :D

 

 

 

Min fina, vill så gärna ha westernsadel.. det får väl dröja lite :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Skapa flashcards