jjossann

Alla inlägg under maj 2011

Av Josefine Lindqvist - 30 maj 2011 21:32

Tjofan!

Sitter här på rummet på Lillerud nyduschad, lyssnar på musiik, har precis städat, tvättat fönster samt packat lite. Otroligt kul! Äter även Lussebullar, tro det eller ej, men fick av Frida Mittjas, det gjorde min dag ^^.
     Har fått reda på mer betyg idag, jag är allt godkänd i alla ämnen i allafall och det var målet så är mycket glad! Har även redovisat arbetsplatsundersökningen och min debattartikel väntar på mig i möra. Har även hunnit med att jogga en sväng med hunden, samt tage en lite längre promenad tidigare. Min hund Svängde av den vanliga vägen in i skogen, mycket roligare, märker man inte att man blir trött. Måste liksom fokusera på att in   te snubbla... min strategi ;). Har sövmöra i möra så funtar på att ta en pw eller joggingtur igen. Rätt gött när man väl tar sig iväg. Nej nu ska jag sluta tjata om allt och inget.
Ska hem i möra em i alla fall, städa lite till sen är det långheelg och bara tre dagar kvar sen sommarlov. Känns lite konstigt faktistk :S..
Nu blir det att borsta av Dolly lite mer päls, sen läsa lite och sedan sööv :D Ha de gott nu!


Älskar den där hunden! <3

Av Josefine Lindqvist - 10 maj 2011 14:47

Dagen har bestått av att vara i svinhuset sen 6 i morse, gick ifrån för att skriva nationellt prov halv 9 och tillbaka igen vid elva.. Slipade tänderna på de nyfödda kultingarna, rätt söta tills de börjar skrika. Annars har vi mest fått kastrera smågrisarna, sprutat i dom vaccin och järn. Måste bara säga att det är rätt brutalt hur man bara sätter fast grisen och skär bort pungkulera. Stackarna, så små. Så ska man ploppa ut dom och sedan skära av, tror du inte jag tar lång tid på mig, stackars grisiknoa hinner väl tuppa av eller nått. Blä. :/
I möra ska vi kastrera resten av gänget och va med på betessläppet för korna. Nu, blir det duschen, doftar inte så gott för tillfället! Sen bär det av till en djuraffär i Karlstad för att köpa foder till Dolly, och hon ska självklart följa med, hehe ;) Funderar på om hon behöver ett foder med mer fett i då  hon känns lite smal. Hm, något att grunna på. 

Naeej, duschen vare ja :) 


Tjaa fan!     




Av Josefine Lindqvist - 8 maj 2011 16:08

Snart äre mat, grillat, de goaste som finns, efter det blir väl att dra till stallet. Underbaraste hästen som finns den där Rutan, men ska dock bli rätt gött om hon skulle bli såld. Kan låta hemskt, men sant.
     Idag har jag hunnit duschat min hund, borstat henne så hon ser ut som en stor boll. Rätt söt. Har även solat lite, älskade sol. Ganska efterlängtad kan jag säga. Om några timmar bär det av tillbaka till de djupa skogarna i Värmland. Där jag trivs som bäst. Kan bli lite tråkigt och ensamt ibland bara, tur att jag har hunden med mig ialf. :)


Lev gött :D  


Skapa flashcards