jjossann

Alla inlägg under juni 2011

Av Josefine Lindqvist - 30 juni 2011 17:30

tjudilu,

satt nyss på altan, tog mig en välförtjänt glass och en kopp kaffö (som om vi inte ätit nog idag liksom) efter en varm tripp till Karlstad. Älskade stad. Tog bussen som gick 09.40 med Angie mötte Josefin på IKEA, käka mums mat, sen blev det ta buss tillbaka till stan, gick där en sväng, eller i några timmar. Hann med lite cheeseburgare och milkshakes på donken också. Jag införskaffade mig två nya bhösar, en bikiniöverdel, en tunika typ och hårnålar. Det ni :) Bussen kan man säga var minst sagt varm, som tur är var jag nog inte ensam om att löka.. eller? Kom hem halv fem, hmm nu vet jag inte.. Fick precis frågan av pappa, måste du till stallet idag?... Gör ju inte valet enklare om jag ska dit eller inte. Blir nog att åka dit senare ikväll in that case, eller tidigt i möra bitti.. märks. :) Skriver så otroligt intressanta grejjer, kan bara inte låta bli. Nu funtar jag på duschen, för folks överlevnad. Hmm på tal om överlevnad, min vänstra fot blev halvt avtrampad av hästa igår.. inte riktigt men nästan, gjorde ont i alla fall, får kanske skylla mig själv om jag har tygskor? Nej nu ska jag sluta skriva ;) Ha de gött gott folk.

Av Josefine Lindqvist - 27 juni 2011 14:18

Vi försöker med allt, vi kommer behöva offra mycket pengar och ork, kommer det va värt det i längden, kommer det överhuvudtaget bli bättre? Bogarna och muskulaturen kommer man kunna successivt bygga upp och förbättra till något bättre, men hennes psyke kommer aldrig försvinna helt, hon har det i blodet liksom.

Hon har så mycket vilja och envishet i sig, det kombinerat med att hon har ont gör henne farlig helt enkelt.. Något jag aldrig vågat erkänna eller upptäckt då jag trott hon bara varit stel eller allmänt stoig(klassiker). Ekiterapeuten var här idag och kollade på henne, hon kom med bra och dåliga nyheter. Mycket kan man göra något åt, men vissa saker kan vara svårare. Hon kommer upp och behandlar henne flertal gånger till så förhoppningsvis blir bogarna bra igen. Ska promenera med henne nu i en vecka, inte belasta henne. Ska även försöka få tag på en bra westerntränare, då jag behöver mycket hjälp framförallt från backen, horsemanship träning som jag dock redan håller på med. Om jag inte får hjälp nu kanske det är försent snart. Usch ja äslskar min Rutan vill att hon ska må bra, det är mitt mål med denna häst. Vi har funnit harmonin på ett annat vis, men det visade sig vara lite mer att arbeta på..

Av Josefine Lindqvist - 26 juni 2011 16:08

Så vare söndag, helgen har varit mkt bra, umgåts med de personer man gillar bäst!
Haha midsommar, lite festligheter sådär, lördag blev en ta det lugnt dag samt myskväll hos Jennifer med tre snygga brudar, spenderades i jennifer goa dubbelsäng. Himmelskt ^^.( Missuppfatta det inte bara)..
     Min planering höll inte så bra, skulle hållt igånng Rutan, har jag ridit, nej hon har stått i tre dagar istället, men hon har haft lite cpryck så lika bra!
Moster kom förbi förut, fika och lite annat. Har även kollat film med broder och Frida, barnhemmet eller vafan den hette. Lite knepig men bra! Nu blire käka MAAAT sen duschen, Gött de, Ha det suveränt!


Ciao


        

Snodde Angies bilder, hoppas de ä lugnt, bilderna på mig sparar vi på, hehe;)

Av Josefine Lindqvist - 24 juni 2011 14:00

Härlig start på dagen måste jag säga. Blir nermäjjad av hästen som är helt uppe i varv för en ny häst kommit till stallet. Bestämde mig för att rida ändå, halvt på med tränset drar hon med mig och tränset, swisch så var hon ute på gärdet och sprang som en antilop. Inte första gången kan jag säga, men man blir lika förbannad varje gång. Därför Ami fick ta in henne, min räddare i nöden.
Dessa stunder märker man att hon är en Triumf, är något som bara sitter i huvudet, hur mycket jag än har tränat med henne så spelar det ingen roll när det knäpper till i höve på'na. Sånt man får ta! Älskar hästen ändå, dock vill jag mala köttfärs av'na sometimes!!!


Neej, nu blir det duschen för min del, käk lite, så bär det av till Jennifer senare sen. Blir ingen midsommar mat för oss inte, snarare Pizza, mumma ;). Sedan drar vi vidare på annat kul, mina vänner <3

Av Josefine Lindqvist - 23 juni 2011 15:05

Tjenafan,

nu äre såhär, jag sitter här vid min dator och har det så jävla tråkigt. Har haft tråkigare dock. Har även lite ångest hur jag ska ta mig upp till stallet eller om jag över huvudtaget ska dit idag. Jag vill dit men örk int.
Men så planerade jag såhär, om jag åker upp i möra och på lördag och rider igenom henne på banan, sen på söndag rider jag ut. På måndag kommer Lotta upp för att känna på'na så då hinner jag ju inte rida. Det blir väl bra? Vill ändå inte att hon ska gå varje dag, isåfall har hon stått två dagar denna vecka, inte så farligt ändå..? Speciellt inte nu när hon går ute i grönhagen dygnet runt:).

     Så fort jag vaknade idag gav jag mig ut på en joggingrunda, rätt gött när det är lite småregningt. Tredje dagen i rad jag joggör. Ska försöka hålla i det, rätt gött! Dolly följde självklart med, hehe!
     Fick funktionärjobb på Peace and love, men tackade nej då jag skulle vara i/på Bazaar, alltså matservering och sånt, inte min grej, samt är jag ju lite folkskygg, ingen bra kombination där inte ;).  Meen jag ska förhoppningsvis sälja jordgubbar, lite pengar där... kuljul.
     Baaaaaaaaaahhhhhhh, ger mig fan ut och springer igen s
nart. hatar fan att va hemma, speciellt när solen inte är framme.


Jaja, nu ska jag lyssna litte på de goö danskera,
        



lev gött :)












Av Josefine Lindqvist - 16 juni 2011 11:49

Har inget å gö så skriver lite på min patetiska blogg.
Rutan kommer hur som helst bli bra, ridningen går super, i allafall när jag rider med hackamoren för tillfället. Tandläkaren var och kollade på henne igår, men blev rekomenderad att rida med bett i munnen tills tänderna läker rätt igen. Med rätt bett och med rätt ridning kommer det lösa sig. Ska även ha lite skarpare, raka bett påna, för hennes del blir det mildare i munnen då hon annars lägger det fel i munnen. Lite så jag fattade det som iallafall. Ska även ta upp en person vid namn Lotta som ska kolla igenom henne, ev lasra henne. Känns otroligt skönt att det blir av nu. Något som verkligen behövs. Rutan har blivit så missförstådd, hon förtjänar verkligen att bli bra. Min fina :) <3.

     Blir snart att gå ut med hunden min, senare dra till stallet, tar 13.55 bussen. Hihi Dolly älskar att va med när man cyklar, en ny träningsmetod för min och hennes del. Hon tycker det är skitkul. Lättare att få ur henne energi på det viset, hon ska även få springa med på en uteritt idag, som vanligt.  
Jag är lyckligt lottad som har så underbara djur (bara Dolly som saknas på bilden dock^^). <3

Skapa flashcards