jjossann

Alla inlägg under augusti 2012

Av Josefine Lindqvist - 20 augusti 2012 16:53

Lite smått ångest över att sommarlovet är slut. Ska dock bli gött med liter rutiner igen. Börjar på onsdag med två veckor praktik på Arken zoo.. Efter det blir det Eskilstuna i fyra veckor på djur i park kursen, ser verkligen fram emot det! :D
     I möra blir det dubbel körlektion från halv 8 - halv 10 sen på eftermiddagen ska jag på gruppintervju till donken.. Hmm, jadu får se hur det går!

     Nuuu tänkte jag faktiskt ge mig ut å jogga lite. Hade tänkte gett mig ut tidigare men så fastnar man ju vid den jvla tvn.. inte ok!
Måste tillägga att jag har vääldigt goa vänner.. att man kan bli på så bra humör av att bara umgås med dom... ikväll blire troligen ännu en myspys.. så de ska va !:D puusss


     

Av Josefine Lindqvist - 13 augusti 2012 00:10

Denna dag har bjudit på lite fika hos morfar mad mami, kollat på gamla foton och sånt där myspys! Mami, mormor & morfar har faktiskt varit unga en gång i tiden med.. till och med en bebisar.. coolt ^^
     Det kom ett hölass med 180 balar så blev att ösa in det som fick plats i ena delen av garaget, resten fick vi stapla på pallar och lägga presenning över.. så gåre om man inte har ordentlig plats fört!
Senare blev det att åka till brorsan, ja.. han har ju faktiskt flyttat hemifrån nu.. så hälsa vi på Melissa bebis, måste ju passa på liksom. Goaste ungen det där som till och med börjat krypa ^^.
     Igår jobba jag lite hos papi.. va lite små bakfull efter fredagens utekväll i öret med Natta samt min kära frövibo Anna med vänner, men gick faktiskt rätt bra.. brukar ju va rätt snurrig vanligtvis ändå så.. sedan blev det ut med hästarna. Rut är inte helt ok så får vila en vecka minst nu så får vi se hur vi gör sen.. löser sig nog så småningom :)

Goa unge.. jag vågar till å med bära runt på'na.. starkt jobbat av mig :D   Ser dock ut som jag ska nypa av henne benet.. hemskt x)


Av Josefine Lindqvist - 7 augusti 2012 14:08

Då har jag ridit världens underbaraste häst Rutan och fixat i "stallet". Känner mig lite sådär goigt seg i kroppen som man alltid gör efter att ha arbetat Rut, gick till och med att arbeta henne påvägen hem från grusgropen.. inte illa för en taggad Rut!:D  Försöker att mjukgöra henne så mycket som möjligt men ändå har hon ont i ryggen. Hmm, antingen är det sadeln, eller för att hon stått såpass länge och kommer igång nu eller så är hon allmänt stel sådär.. Tar ju ett tag att bygga upp musklera! Ann- sofie red Niña, såg jättebra ut. Mina söta hästar^^

Ne nu ska jag göra iordning kaffe, duscha och sen gosa ner mig i söffa för en stund.. njuta över tystnaden nu när ingen är hemma. mmmh! Sen blir det lite häst igen..
     Förövrigt, hjälpte jag min kära bror att flytta igår, asnice lägenhet.. lite smått avis nu ju. Sen åt jag med mina snygga brudar på Katrinedalskrogen.. myspys ^^.


     

..

Av Josefine Lindqvist - 5 augusti 2012 11:35

"Det finns dagar då jag kryper in i kroppen och gömmer mig.
Du har orden som tömmer mig, du har makten att bränna mig.
Tills det enda jag har kvar är modet att ge mig av.

Det finns tankar som går & aldrig kommer tillbaks.
Det finns tankar som ställer mina känslor till svars.
Vill va precis som du tror, som du tror att jag är.
Men jag tror som jag vill & om du tror på det här
Vi ville båda dra men åt olika håll,

vi ville båda gå men ej på samma gång.
Och skulden är vår med betonig på mig.
Borde fatta mig kort, men fatta tycke för dig... "



Mina fina vänner..Inge fel på oss liksom(?), hur som helst så finns ni alltid där, vad skulle jag göra utan er?<3

 

Skapa flashcards