jjossann

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Hur kan lugna jag redan vara nervös?

Av Josefine Lindqvist - 22 mars 2010 13:29

Ja, nu är det såhär att jag ska tävla på söndag, om allt går som planerat. Jag är så nervös redan, men det måste försvinna annars kommer det gå skit. Klart man ska vara lite nervös men inte hyperventilera. Ska bara starta LB:1 så det är ju inga problem med rörelserna och vägarna det kan vi ju, bara det att jag blockerar allt när jag blir nervös. Blää. Frågan är, ska jag rida fram i kavajen? Jag är så osäker på allting, inte alls kul, men men det är ändå första tävlingen lokalt för mig och dressyr för henne. Tror jag. Kan programmet nu i allafall så ska bege mig till ridhuset med min kära vän och träna inför det. Toppen!


På tal om annat så gick jag hem tidigare idag. Min mage är inte att leka med, jag får så ont. Var lite halvt svimmfärdig där ett tag. Men så kan det gå. Tur att jag har en så snäll pappa som kom och hämta mig vid lunch. Fast han är ändå hemma idag så det var ju lugnt. Måste be om ursäkt för mitt förra inlägg, lite konstigt och oseriöst kanske man kan tycka men jag var bara lite halvt medvetande, ville bara hålla mig vaken ^^.


Nej nu ska jag plugga lite och sedan blir det promenad till stallet för att sedan åka till MarreMartin :) <3





  
Pappa med i stallet, mamma som tog kortet.. Detta från en program ridning. Hon ville bara ha mat hon men det är ju Rutan det:D Så glad att jag har Rutan, så rolig häst att arbeta med. Finns inte en dag då jag inte skrattar då jag är i stallet, hon lyser upp min dag, även om jag kan bli riktigt jävla förbannad på henne ibland också. Men har märkt att det är lättare att vinna hennes hjärta om jag fjäskar lite för henne och klappar, kliar lite. Då fick jag t o m borsta och klia på henne på maagen :D Maaagen!


Ha det gott!

 
 
Frida

Frida

23 mars 2010 18:32

Tjenare Jossan !

Roligt att följa er två i eran vardag och allt ni hittar på samt eran utveckling ! :) Läste att ni skulle iväg och tävla, super kul ! Hade gärna vart där och sett er, men jobbar tyvärr.. Men en annan gång kommer vi gärna och hejar på (: Håller tummarna för er på söndag. Kramar Frida

http://stallebo.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards