jjossann

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Josefine Lindqvist - 14 mars 2010 18:47

Idag började min dag med att jag åkte till stallet, gjorde mina sysslor och gick ut i hagen, kollade Rutans hovar, rensa ur dom lite lätt med kovkratsen. Såg inte värre ut men det ser inte bra ut. Hon ömmade lite när jag rensade också. Inte alls bra. Sedan bar det av hemåt, gjorde mig iordning lite, tog på mig kläder. Sedan drog hela familjen i väg till stugan. Där har vi varit hela dagen nu. En del ur släkten kom även dit. Grillade korv och satt i solen. Det var härligt och mysigt. Även om det inte var det roligaste så är det något som behövs. Bara ha en utedag och ta det lugnt. Hihi Sally var riktigt glad att komma till stugan. Det bästa hon vet! Hon gnäller på oss när vi ska iväg för hon vill att vi ska öppna bilen. Så posetiv. Hem vill hon inte heller sen ^^. Kom hem ungefär nu runt halv 7. Ska hinna till stallet och kolla till Rutan lite fort också.<3

Jag är ju en person med mycket tankar och mycket filosofier om man kan säga så. Något jag och mamma pratade om på vägen hem var det här med själar. Hur fort en själ kan slockna i en människa. Alltså vad fort man kan dö. Men att själen är evig. Ljuset i själen lever vidare. Eller den föds om. När man går in i det så kallade ljuset när kroppen dör, så föds själen om? Det är kanske själens uppgift att föra liv vidare i en annan kropp. Vi är ju en del av jordenskretslopp, när vi dör eller andra djur ska vi egentligen förmulta och ge näring till jorden. Själarnas uppgift är kanske att hitta en kropp att "fästa sig i". Eller själen kanske man inte ska säga, mer som en energi, en levnadsenergi. Därför fattar jag inte hur medier kan se andar, eller hur dom kan prata med dom. Kan förstå att man kan känna energier men att se konturer av dom?.. Det är ju bara en energi på något sett. Utan kroppen, hjärnan kan den inte tänka. Det är genom kroppen den får en sådan makt. Så tror jag i allafall. själen har inget med hur kroppen fungerar tror jag. Det är bara något som ger liv åt kroppen, kroppens energi.. kanske? Jag kan tro på andar som är mer på indianernas vis. De som färdas med vinden till exempel. Förfäder och vishet som folket rådfrågar på något sett. Som vägvisar folket..


Nej nu ska jag sluta och med mina svidande ögon (på grund av eldröken) ska jag åka till stallet och sedan komma hem, duscha och sedan traffa älskade Martin :D<3


Ha det gott  


Ovido - Quiz & Flashcards