jjossann

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Josefine Lindqvist - 13 mars 2010 17:51

Hej igen :) Länge sen som jag skrev ett "normalt" inlägg men nu har jag lite tid över så tog mig tid. Har blivit sjuk så har inte ridit på några dagar. Men är bra med lite vila för bådas sidor tror jag. På det har hon också fått strålröta. Det började helt vanlig för bara några dagar sedan, eller kanske till och med för en vecka sedan. Så har gjort rent det med jodopax och lät henne stå med det. Sedan tog jag på kära innan hon har gått ut i de blöta hagarna som verkar vara orsaken. Men nu har jag inte riktigt hunnit med. Det har blivit riktigt extremt nu, det har gått ner väldigt långt i strålen. Jag vet inte vad jag ska göra. Men har gröpt ur lite med hjälp av en kunnig i stallet. Rutan är så snäll och bara står och käkar på sitt höö.. :) Klart man sköter sig när det finns mat säg^^. Men så det ser lite fräshar ut nu. Har försökt få tag i hovslagaren men får nog vänta tills på måndag. Kännns inte bra vill jag säga. Har hört att om det går alldeles för långt kan det kanske inte finnas mycket att göra. Får inte hända henne något nu. Vet inte vad jag mer ska göra. Funderar på att proppa in bommulstussar doppade i kära där det är som värst. Får prova, det kanske funkar. Så passar kanske bra att hon vilar lite nu ändå. Onödigt att dra ut i den blöta snön mer än nödvändigt och den utvistelsen hon får vill jag att hon ska ha :).


Tävlingar idag också. Hann inte kolla så mycket men hann se Becca, det var ett krav från mig själv. Det såg så otroligt bra ut. Blev så tårögd av att det var Sessan hon tävlade med. De fick 67% i första och 66% i andra. Hon blev placerad som 3a  och som 4:a i andra. Grattis Becca för placeringarna på din första tävling med Grandessa. Du ska vara riktigt nöjd! :D Såg Annie och hennes lilla Guppie också. Såg jätte fint ut och nu har jag sett pållen också :). Skulle vart med jag också men icke på grund av att jag inga pengar har.. men så kan det vara. Har anmält mig till valåsens tävling nu istället. Får se hur det går. Våran första start så kan inte bli annat än fiasko och nervositet. :)


Nej nu ska jag sluta skriva och tjata. Snart kommer martin hit som jag har umgåts med hela dagen, har dragit med han till stallet två gånger bland annat, stackare. Puss på han.


Fick förressten tag på hovslgaren, eller mamma fick det.. hihi. Men han ska komma på Tisdag och sko och kolla henne. Om inte annat åker vi till han tidigare. Min lill Rutan :) <3


 

Ovido - Quiz & Flashcards