jjossann

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Josefine Lindqvist - 2 mars 2010 08:52


Jaa, nu var det ett tag sedan som jag skrev. Har knappt varit inne vid datorn över huve taget. Detta kan bero på att jag har varit på besök i Frövi, och sedan tog vi en tur till Göteborg horseshow. Det var riktigt kul och riktigt mäktigt att se allt live. Vi såg Roffe vinna och det var helt sjukt kul! Vi har riktigt bra svenska ryttare måste jag säga. *stolt* ^^. Vi var där från fredag-Lördag och det var ganska lagomt. Tack Anna för en super helg. Hittade lite grejor på mässan också. Tre schabrak för typ 150 kr, sedan ett ridtäcke för halva priset, typ 300 kr med märket bukas. Det var riktiga fynd måste jag säga :). Fick hem en del saker från Anna som hennes nya häst inte kan ha. Så det blev att prova det på min älskade Rutan också. Det passade allt bra. Men har lite snålt med pengar bara..  Men det löser sig alltid!   

Emelie tog hand om Rut under tiden, tack för det. De börjar hitta varandra mer och mer och det är bra!


Jaa, nu är det såhär också att jag är väldigt trött på att gå fel linje. Jag fattar inte att jag valde Walthers. Ursäkta att jag säger detta men jag vet inte mer vad jag ska göra. Jag måste ju göra nått och det är antagligen att byta. Och det enda jag vill gå mer är lillerud, det är det jag vill. Men då är det ett dilemma om hur jag ska göra med Rutan. Jag älskar henne enormt. Hon lyser upp mina dagar och utan henne vet jag inte hur jag skulle klarat allt. Min söta häst som har blivit så fin!. Men går inte skolan och utbildningen före hobby och hästarna?. Tar jag fel val, vet jag att jag kommer ångra mig en väldigt lång tid. Om inte hela mitt liv. Det kommer att svida en hel jävla del om det blir så här. Vet inte hur jag kommer klara det. Men pengar växer inte på träd. Om jag bara kunde skaffa ett jobb..

Världen är ett rent helvette ibland.


Blää tror jag har magsjukan, så sitter hemma och är icke i skolan. Tur det kanske. Hela familjen har haft magsjukan så antar att det är min tur.


Men ha det gott nu alla!


KramKram



 

Lite bilder från gtb horseshow..:)


Ovido - Quiz & Flashcards