jjossann

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Josefine Lindqvist - 22 januari 2010 12:59

Hejsan!

Denna dag har varit ganska körig på ett lungt sätt. Tänkte åka till skolan på handledning men det hann eller orkade jag inte. Men jag gick upp 9, å frukost, cyklade till stallet, hatar slirsnön ploga vägen(!), släppte ut hästarna, mockade bara va i stallet en stund. Sen drog jag hem, tog en liten snabb dusch och tog nått att äta, satt lite vid datorn, sen somnade jag ^^ haha. Vaknade kl 15.30 tvungen att skynda mig iväg till stallet. Fick skjuss av min snälla pappa så det var ju tur :). Kom till stallet, klev in i boxen till min icke så glada häst. Rut slängde sig och vände rumpan till och samtidigt som jag röt till sparka hon mig rakt på benet!.. så började det. Blev skit förabannad, kastade borsten rakt i arslet, slängde igen box dörrn så det eka. Sa att jag skulle sälja hästjäveln. Så gick jag ut och tog luft och försökte lugna ner mig. Det körde till i mitt hjärta när hon gjorde så där! Min lilla rutan. Ingen stor grej men blev ändå ledsen på nått vis. Brottom hade jag också. Som tur va var lisa där och gav mig lite råd. Så nu har jag pisken i närheten.  Kalla det vad ni vill   


Träningen då!.. Jo det gick bra, väldigt behövligt och kul att komma igång igen. Hon gick sjukt fint och bra genom passet även om hon bråkar en del och stretar emot. Det är bara bra så jag vet vad jag ska göra när hon gör så. Det börjar gå framåt och hon såg allt en förbättring på oss sen sist.
   Känner att jag kanske inte borde skaffat mig ett sto när jag själv har så kort stubin.. men jaja bara att bita i det sura äpplet och kämpa på. Blir så mycket roligare när det går bra om det är en svår häst lr vad man säger. Men utanför stallet är hon otroligt lojal <3 Älskar min häst av allt, det är inte det, men jag blir besviken och jävligt trött på att kämpa med henne när man får sparkar tillbaka. Men som de flesta sto ägarna säger så sparkar och tjurar de flesta stona. De är mer reserverade och nu är det en period med brunst och snart fällperiod. Inte lätt att vara ett tjurigt sto då inte ^^ <3 inte om man heter Rutan heller. Puss på henne!


Nu ska jag göra mig mer klar. Ska på Snabba Cash med Martiin <3


mys lungt en sådan vaaacker (inte) fredag :)   



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards