jjossann

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Josefine Lindqvist - 20 augusti 2011 13:17

Kul väder. Dags att börja packa kanske. Först blir det nog en promenad med Mimmi, kommer dock bli dyblöt. Karlstad i möra, hoppas att transporten med Rutan kommer att gå bra.. ah, fast varför skulle det gå dåligt? Min fina häst.


Promenaden får vänta, på tal om inget, hästen får också vänta. Eftersom hon bara går ute så har jag ju inget pass att ordna. Får rida igång henne ordentligt på skolan, just nu är det lite svårt men hon är ändå igång. Behöver inte smygstarta henne igen om man säger. Behöver träna för någon också. Pengar var de ja...?


Funderar på att stödja WWFs arbete med 100 kr i månaden. Får inte mkt pengar men känner att det är något jag vill prioritera. Gå in på WWF.se och läs själva. Kanske inte bara jag som vill börja betala lite. Det handlar inte bara om vissa utrotningshotade djur, utan vårat hänsynslösa sätt att förstöra våran vackra planet och framtiden. Bara regnsskogen, illigala tjuvjakter & östersjön är något som påverkar hela världen,  det slår snart tillbaka på oss. Man stödjer arbetet för en levande planet. Det tycker jag är att prioritera.  


På bilden fångar de hajar, skär av fenorna, slänger tillbaka dom i havet igen. Man tjänar mycket pengar på hajens fenor. Men hur kan man slänga tillbaka levande, lidande individer. Vart är det mänskliga tänkandet och respekten mot resterande varelser?  Ne, jag mår illa, medans vi sitter och har det gött i våra varma hus pågar dessa fisken. Det här är bara ett av alla fall som sker i världen. Låt djuren va, ha respekt och döda dom åtminstone. WWF stödjer hajfångsterna så gott det går!


Man vet inte längre vad man köper i affären, man stödjer säkert detta utan medvetande.

Ovido - Quiz & Flashcards