jjossann

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Josefine Lindqvist - 9 augusti 2011 19:46

.... jag är det då inte!
HelloHello btw..
Äter varm macka, dricker kaffe, är lite frusen efter att ha arbetat med hästen ute i regnet. Märks att det bara är tålamod som krävs med min dam. Idag gick hon upp på pallen som vi har stragglat med. Jag blev chockad, överlycklig och allt samtidigt. Att nått sånt som är så litet i någons annans ögon är så otroligt stort för mig är svårt att förklara. Har kämpat så med rutans envishet, och när man lyckas motivera henne, bryta beteendet så att hon går upp på pallen som hon vägrade göra härom dagen. En otrolig känsla!
     I går åkte jag till Natta och Mikael i Bjurtjärn, åh vad jag älskar platsen, vill tillbaka dit. Så jag har varit där och varit lite social, käka mat, chokla pudding och kolla film bland annat. Vi har även varit ute en del, iinte bara latat oss inte ^^ idag gick jag och Natta med hundarna ner till sjön så fick dom bada, säger som henne, Dolly ser ut som en utter i vattnet.. Hon "dök" även idag, har man sätt det? Brevid Kajsa som är så klok och väluppfostrad ser Dolly rätt puckad och knäpp ut kan jag säga. Kan börja fundera om hon har något fel, min lilla hund ^^ Men jag har haft det kul och tack för det :).. Och nu skriver jag mkt som vanligt, men åkte med bussen ca 15.20, hoppade av vid lonnhyttan, tog mig en promenix till stallet.. började måla lite i stallet, sen som jag redan sagt arbetade jag med Rutan. I möra blire mer målning, ska försöka ta mig en skogstur med häst och hund också, tror vi alla tre behövert.

Nej nu ska jag duscha sen göra mig en till macka och mysa ner mig vid söffa!


Ciao :)

Ovido - Quiz & Flashcards