jjossann

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Josefine Lindqvist - 19 november 2010 23:20

Tjenare.

Är hemma igen efter fem dagar på ett jordbruk (Vägresan hem vill vi inte tala om). Jävligt jobbigt, lärorikgt och kul. Mjölkade kossor och skötte om dom. Lite traktor körning fick vi in idag också. Körde och lastade med släp. Inte alla dagar. Gick att backa rätt efter mycket om och men. Jag ger mig inte ialf x). Kändes lite jobbigt att åka därifrån när man liksom lärt sig rutinerna och lite hur kossa muarna är. Skrapat skit och vallat kossor har man lärt sig  ialf.. Fick även vara ett lockbete för sinkorna som skulle in. Blev halvt översprungen men annars så.. Kalvarna, ville ta med två heem :) Jaja, nej nu ska jag nog sova, rätt trött måste jag säga^^, rakade svansar på 180 kor igår från mjölkgropen. Armarna och tolamodet tog slut efter ett tag. Hundvakt åt min egna hund helgen ut då. Mys :)

Saknar min häst <3

En sak till bara, Olle kan inte köra så bra traktor som han säger.. Säg inte att jag sa't...^^

Ha'de gött!

Tjaa

Ovido - Quiz & Flashcards