jjossann

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Josefine Lindqvist - 1 juli 2010 16:29

Jag bara väntar på att skoltiden ska vara över, tre år kvar för min del. Men om tio år ungefär, i den åldern skulle jag kunna tänka mig att stanna. Men så är det ju  tyvärr inte. Jag tycker det är så sorgligt att vi blir gamla och dör, om man inte dör av en sjukdom tidigare. Vi är bara en del av jordens kretslopp med målet att överleva, bli gamla och  dö på det sättet. Egentligen, varför stressa igenom livet, ha så stora krav på sig att ha ett bra jobb, lyckas i det man gör. Det är ingen som kommer ihåg det om 100 år ändå. Så varför köra slut på sig själv och älta varför inget går bra, det är som hästarna är ju inte gjorde för att ha oss på ryggen egentligen, något vi har tagit fram.. Nej nu är jag i sånt här tillstånd då jag spekulerar om allting.. Hmm..


Det är så mycket skit människan har hittat på, vi tror att vi lever ett glamouröst liv, måste gå i skolan men egentligen, vad har det för nytta om man tänker på våra naturliga krav? I det stora hela har det ingen mening, det var inte det vi var skapta för. Men jag vet inte. Ska sluta tänka, får ont i huvet!


Nu ska jag iallafall käka, sen hoppa på min racercykel, möta Becca och vidare till stallet! På söndag, bär det av till nybygget med Rutan! :D Yoooo



Ovido - Quiz & Flashcards