jjossann

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

ja.. ibland går det bra :).

Av Josefine Lindqvist - 21 februari 2012 18:49

Tro det eller ej, jag har fixat praktikplats idag efter lite om och men.
Har även dissikerat en råtta tillsammans med Natta och Fia.. inte frivillig då utan på smådjurslektionen..
Skärde upp råttan rakt över. Lärorikt måste jag säga. Skärde ut alla inälvor och organ, kollade så vi visste vad det var och hur de satt. La ut tarmarna, kollade så vi hade koll på vad som var vilken tarm och vad som händer i varje del. Med lite hjälp av lärare. När alla inre organ var ur kroppen klippte vi upp bäckenet, grävde lite och hittade lite senor, såg att den ledde till svansen. Drog i dom och råttan viftade på svansen. Kan ju säga att vi hoppa till men jävla intressant ändå. haha:).


Provade att tömköra Fias snygga ardenner förut. Kul att prova på en häst som kan. Dolly sprang av sig en del över gärdena, hon verkar aldrig bli trött. haha Va ute ungefär en timma. Nackdelen med att snön börjar försvinna är ju att hundarna blir fruktansvärt leriga. Såååå Dollan fick sig en dusch.

Nuu är det family guy för min del, ska egentligen plugga Ekologi.. men kan jag göra senare. Vill ha mat, är hungrig... får vänta till 8. Jobbigt.. *suuck*.


En sak är kul... fick mvg på gnagar provet, och mvg som betyg i etologi.. en sak som inte är lika kul.. fick bara godkänt på mjölkko provet. KÖRV. jaja. så det kan va :). Ha dee gött...


 

Dolly myser med mig i söffa. Så de ska va :)


 
 
Ingen bild

Anna

21 februari 2012 20:06

Gillar beskrivningen av disikeringen ;)
Gnagarprov och mjölkkoprov hade man minsan aldrig i Sam ekonomi =(

Josefine Lindqvist

21 februari 2012 21:09

Ja, förstår det, hehe ;) Väldigt lärorikt dock. Doften är ju inte direkt den härligaste!:).
Ne det kan jag tänka mig, haha :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards