jjossann

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

You're my guiding light left inside..

Av Josefine Lindqvist - 3 september 2011 12:51

.. hur ska man göra när saker aldrig kan bli bra. Man kämpar med något men på något vis ska man bli nertrampad till botten igen. Om jag bara hade pengar och möjligheten så skulle Rutan få den största hage hon kunnat tänka sig och en massa hästkompisar. Få gå skogsturer, jag skulle arbeta med henne från backen i en paddock med massa träningsmöjligheter. Hon skulle aldrig mer behöva ha ett bett i munnen, en kedja under hakan, känna stressen. Tänk OM! Hatar denna bittra verklighet att jag inte kan ge den jag älskar mest vad den behöver.. att jag hela tiden måste tänka i andra banor, tänka på bästa lösningar, tänka på vad som är bäst för Rutan.. Det ska man inte behöva göra, för jag vet vad som är bäst för henne, men det som fungerar bäst för oss får man inte hålla på med där jag har na. Vad gör man om den sista utvägen, sista chansen inte fungerar, om det finns regler om hur man ska hantera sin häst, när det inte egentligen är någon hantering utan ett sett att bryta ner hästen på? Vad gör man? Man får hur som helst inte ha kul med sin häst, och det är det jag har kämpat med och uppnåt, så ska en jävla regel förstöra hela min kommunikation med min häst. Jag sa det, behöver hästen flytta, då flyttar jag med.. Men så var det verkligheten igen. Man kan inte bara fly undan utan hitta bästa lösningen, tänka på annat än sig själv, på individen som får lida för allt, hästen. Så nu kommer jag till detta vägskäl igen, vad är rätt och fel, vad är bäst för min vän? Fast som sagt, det vet jag redan, bara det att inse och erkänna. Orkar bara inte mer.
Rutis är och kommer alltid att vara mitt hjärta, min första häst som lärde mig  hur man kan glädjas med en häst, hur man läser av den, märker av olika beteenden.. men det viktigaste hon förde med sig var att jag kunde hitta mig själv, hon fick mig att vara lugn och självsäker för att kunna få henne att lita på mig. Älskade häst <3

      

Utställningen med Dolly gick bra idag förresten. Var kvar och kollade lite efteråt också. Hon var trevlig och välvisad, fick inget HP eller liknande då hon inte har sin rätta päls.Kul erfarenhet :)

Ha det gott :)

 
 
Ingen bild

Anna N

3 september 2011 13:27

Fungerar det inte på skolan? Fan också! Vad händer nu?

Josefine Lindqvist

3 september 2011 13:56

Riktigt dumma regler, en och samma regel för alla, kedja eller träns för att släppa ut sin häst, repgrimma får man bara använda mellan fyra väggar i ridhuset. Alla är olika och kan inte ha samma regel för alla. Förstör glädjen. Jag vet inte riktigt hur det blir, vi jobbar på det. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards