jjossann

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Rätt eller fel, ett beslut är ett beslut.

Av Josefine Lindqvist - 30 oktober 2010 17:34

För en gångs skull har jag gjort ett val, ett val som kommer förändra mitt liv på både gott och ont. Det valet har vandrat fram och tillbaka i huvudet på mig väldigt länge. I morgon kommer en person ifrån Hultsfred och provrider Rutan. Ett val jag har tagit själv. Jag har svarat runt tio mail, som personer har skrivit och varit intresserad av henne. Det känns rätt sjukt. Trots att det är det här jag vill, eller kanske måste göra känns det väldigt tungt. Kunde inte hålla tårarna inne när jag svarade på de första mailen. Att det är min häst de ska komma och provrida och kanske ta med sig. Rida, hantera och träna på sitt sätt. Men jag resonerar så att det är för våra bådas skull. Det har bara har blivit missuppfattningar i ridningen då jag inte har möjlighet att träna särskilt ofta. Hon är stressad på skolan och allt är bara    upp och ner. Tränade för Madde Eriksson idag, passar på när jag är hemma med odjuret (som gick raka vägen in i transporten när vi skulle hem igår). Gick väldigt bra efter mycket om och men. Märker att hon är stel då jag inte har kunnat arbeta henne rätt på flera veckor. Tillslut lossnade hon och har nog aldrig ridit henne så fin. Riktigt kul var det. Mamma och pappa var där också:). Sista träningen på Rutan, för en tid framöver är avklarad. Nu ska jag inte vara pessimist. Usch, jag har misslyckat totalt. Men nu fan ska jag skaffa mig en massa kunskap under den här tiden jag har henne ute och sedan ta henne tillbaka och känna att jag klarar av henne. Blir mycket med skolan ock ha häst samtidigt måste jag även erkänna. Blir att ta med sig vovven i stället.. Allting gick väldigt fort. Hoppas verkligen att livet kommer att bli bättre snart. Behöver något possitivt i mitt liv.

" Det bästa är inte alltid det rätta och det rätta är inte alltid det bästa". Mitt nya motto..

 
 
Ingen bild

...

30 oktober 2010 21:00

"Sometimes even the rigth is wrong"

 
Ingen bild

Anna

3 november 2010 14:41

Tårarna rinner även på mig och jag känner av den där känslan av att ha en klump i bröstet som jag lärt känna så väl efter de senaste åren. Väldigt starkt gjort av dig att ta det här beslutet. Jag hoppas och tror att det kommer bli bra. Tänker på er

Josefine Lindqvist

3 november 2010 17:17

Tack Anna! Ja du har verkligen kännt av dessa känslor under de senaste åren! Glad att jag har dig som vän, tack för att du finns!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards