jjossann

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Rubrik saknas

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2010 09:58

tja!
Har inte skrivit på ett tag nu, men det har varit ganska mycket. Ridningen har gått både bra och dåligt. Amie var med mig, både red och hjälpte. Rutan såg riktigt fin ut när hon red. Önskar att jag också kunde komma åt henne på det sättet. Men det kommer väl med tiden.. hoppas jag!


Idag då. Jag hade morgonen och utsläppet i stallet, gick väl allt bra, gav hästarna deras hö ute som de har fått nu ganska ofta. Mockade och gjorde iordning allting, böt vatten till henne i hagen. Var även med om att den minsta katten, som nyss var kattunge, så söt ( :) ), i alla fall kom in med en stor råtta större än sig själv. mmh.. mysigt. Katten la råttan, som visade sig vara en sork, som är blinda.. det visste jag inte^^. Man lär sig alltid något nytt varje dag!  Men katten la Sorken vid deras torrfoder. Typ som bara, varsegod alla, ät den :) så gullig. Men nu ligger ( jag kallar den råtta) råttan på bajshögen  


Ska sätta mig med några skolarbeten och sedan längre fram ska jag ta bussen till degerfors för att hjälpa min älskade Martin att typ ta bort sånt som vart en häck en gång i tiden. Alltså en "växt- häck" inte "röv- häck". Senare ändå ska jag träna för Sussanne, äntligen. Men är lite orolig för Rutan, kanske borde byta bett eller något, för igår när jag red och var inne i ridningen, gjode galopp, avbrott till skritt övningar och hon var stark, det var hon och jag var tvungen att dra tag i henne. Men mitt arbetet var hennes drägger Rosa! Jag hoppar mer eller mindre av i farten, knäpper upp alla remmar. Men när jag kom till stallet hittade jag inget sår, så troligen kanske hon har bitit sig i munnen eller så. Som Lotta i stallet sa, det ser oftast värre ut, än vad det är. Hoppas på det, Rutan verkade ju inte lida av det i alla fall. Men fy vad dåligt jag mådde och mår nu med :/ .. Vet inte vad jag ska göra!!!


Ha det gott!  

På den översta bilden rider Amie. Där ser vi vilken fin häst jag har och hur jag vill att hon ska gå även för mig. Men övning ger färdighet. Men undrar vad det är jag gör som blir att hon blir såpass stark! Usch jag behöver verkligen hjälp :) Men den där passet gick hon faktiskt bra för mig med, men fick ju hjälp men det är riktigt kul att känna på någong gång ibland, att hon går bra. Då blir jag motiverad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards