jjossann

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Rubrik saknas

Av Josefine Lindqvist - 13 juli 2011 22:52

Har sökt jobb överallt, men jag verkar inte riktigt duga, eller så söker jag till fel places. Att man inte var gjord av pengar. En önsketanke som verkligen förstör vardagen...


Har inte fått en tid hos veterinären en. Ett skämt. Dolly måste kollas upp, något är det som inte står rätt till. Hon är pigg ute men inne flåsar hon som hon skulle dö, är orolig, gnäller och tvätter sig onormalt mycket. Om jag inte får en tid i möra så ska jag tamefan idiotförklara hela kliniken. Den finns ju för att hjälpa djuren, man ska ju inte behöva åka till en annan kommun för att få hunden uppkollad.. eller?


Nu över till hästen. Allt har precis börjat lösa sig, men så rasade allt samman igen. Måste lämna min underbara vän ifrån mig, det kan jag även förstå, pengar växer inte på träd. Har lagt ut annonser hit och dit men denna gång ska jag hitta någon privat i närheten som       kan ta rutan för den märr hon verkligen är. När jag har fått jobb, samlat ihop pengar ska jag försöka betala henne själv. Kan dröja ett tag, men det är vad jag har tänkt. Så, om någon vet någon som är intresserad av att ha en foderhäst, eller själv vill ha en, hör av dig!  :) 


Nuu ska jag kolla på tv, har inte gjort alls mkt idag, förutom tvättat tvättstugan, vikt tvätt och fixat lite.. har även kollat tttvvv samt solat, varit ute med hundarna.. Händelserik dag som sagt.


Ha de gott, Puss&kram!


     

 
 
Ingen bild

Anna N

13 juli 2011 23:54

Jag går hos jobbcoach nu så snart kan jag lära dig allt som finns att kunna om jobbsökning ;D eller?
Hoppas du får en tid för Dolly snart och att de hittar felet, stackarn <3
Hade jag haft plats hade jag inte tvekat över att ta Rut tills du får jobb. Hade varit roligt i kontrast till lille Mero. Hoppas ni hittar rätt. Kram!

Josefine Lindqvist

14 juli 2011 09:42

Ja just det, det skulle jag uppskatta höredu! ^^
Fick faktiskt en tid för hunden idag, en lättnad kan jag säga!
Tack Anna, jag vet att du skulle tagit bra hand om Rut, synd att vissa saker är lite omöjliga ibland. En rejäl kontrast skulle det bli! :D
Kram bästa du

 
Ingen bild

John

14 juli 2011 00:10

Snubblade in här bara pga bilden..
Hunden liknar min förra hund så jäkla mkt. Vad är det för ras? Förbannat fin var den iaf! :)
(sparar adressen till din blogg lite för att se om du svarar..) ^.^

Josefine Lindqvist

14 juli 2011 09:38

Jaså, va kul. Hon är en Finsk Lapphund, jäkla underbar! Tack ska du ha!
Din hund, vilken ras var det? :)

 
Ingen bild

John

14 juli 2011 17:04

Åh, såklart! De är grymt fina!
Jag hade en Eurasier. Finns en hel del likheter, men även skillnader. Googla om du inte känner igen dem.. (ganska få vet vilka det är) :D

Josefine Lindqvist

15 juli 2011 18:58

Jo men den rasen vet jag vilken det är. Likheten är väl att båda raserna har spets i sig, annars har de olika ursprung. Men håller med dig, rätt lika :). Eurasiern är lite grövre än lapphunden dock :)

 
Ingen bild

John

15 juli 2011 20:34

Coolt! Du visste vilka det var. Inte många som gör :D
Som raser är de olika, ja.. Men bara på utseendet är de väldigt lika på vissa bilder. Inte alltid, men ibland. :)

Nu har jag en långhårig Schäfer. Eurasiern vart sjuk och var tvungen att avlivas vid 2 års ålder.. :(

Josefine Lindqvist

15 juli 2011 21:33

Jo precis, trevliga hundar båda raserna antar jag. :)

Usch, sånt man inte vill ska hända, men som tyvär händer ibland :/. Att du inte fortsatte med Eurasier, är väl inte så vanlig i sverige?
Men Schäfrar är även dom mycket fina hundar. Synd bara att en såpass välbyggd ras ska bli sönderavlad :/

 
Ingen bild

John

15 juli 2011 21:48

Tror jag säkert. :)

Han fick någon ovanlig sjukdom och veterinären rekommenderade avlivning så jag gick på deras erfarenhet. Började med att han fick svårt att gå i trappor och efter tre dagar kunde han inte gå alls. Vet inte om man kunde gjort nåt mer.. :/

Schäfern är en bruksschäfer, så han har inga utställningsfel (dålig rygg och det där). Letade efter en bra linje och inget sönderavlat när jag skaffade honom. :)

Hur är det med din voffis? Fick du veta vad som var fel?

Josefine Lindqvist

16 juli 2011 12:30

Usch, jo det är klart man litar på veterinären. De ska ju veta vad de snackar om..

Okej, den ursprungliga snygga schäfern alltså. Förstår mig inte på dom som vill ha den lågställd och allt vad det kan va, inte normalt eller schysst mot hunden.. :)

Jodå det är bra, veterinären kom inte på vad det kunde va, men kollade på en broschyr och kom på att hon är skendräktig. Hon har kommit till stadiet då hon "adopterar" gossedjur, leksaker och sånt där ^^ knepigt. Blir alltså mycket motion och mindre mat en tid framöver. :)

 
Ingen bild

John

16 juli 2011 15:19

Mm, eller hur.

Åh, skendräktig alltså. Det är så jäkla sött fast kan vara riktigt jobbigt också :p
Mammas hund snodde gossedjur och gömde sig under sängen och vägrade komma ut. :D

Ibland är man glad att man valde en hanhund. :)

Josefine Lindqvist

19 juli 2011 07:01

Jo det är lite gulligt, men som du säger, lite jobbigt.. :)

Haha kan jag förstå. Jag är av en konstig anledning mycket nöjd med våra tikar :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards