jjossann

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

hmm..?

Av Josefine Lindqvist - 5 januari 2011 13:20

http://www.youtube.com/watch?v=HHLSQ1YILEo&feature=related


Hmm kanske dags att skaffa sig en uppfattning om vad som verkar rätt och fel. Syns ganska tydligt. Det är inte vackert med den traditionella ridningen. Jag fattar inte att alla är så fastsvetsade i det. Det måste handla om tävlingen, priserna. Man vill visa att man är bättre än andra. Snobbar rent ut sagt, dom har man sätt många av ;) Istället för att leva ett underbart roligt liv med sin häst som kompisar i en harmoni som inte många männiksor har med sina hästar. Hästarna har den, det handlar bara om att vi ska skaffa oss kunskap och samspela med den! Min högsta dröm är att finna den harmonin. Det är ren jävla bullshit att hästen måste arbeta på ett visst vis för att den ska hålla. Det är vi som har skapat det. Hästarna klarade sig utmärkt innan vi lade oss i, då gick de inte och välvde på nacken. Ryggen kan de arbeta med ändå. Självklart, om hästen ska hålla när vi sitter på ryggen måste de jobba rätt, men att tvinga den dit lönar sig inte i slutet. Klart många rider sina hästar rätt med bett, de har känslan och känner hästen. Vet man inte hur hästen fungerar ska man ge fan i att hoppa upp i sadeln. Samt mig :) Därför jag inte har kvar min pålle, eller nej, det var för att vi inte hade råd. Världen är bra orättvis.


Jag har jävla mensverk, nu blir det duschen! Ciao

Har inget att göra med texten, men så go :)  


 
 
Ingen bild

Emelie =)

5 januari 2011 14:12

Du är klok du min käre vän! :) Gäller att man finner harmoni i sig själv innan man kan hitta harmonin i samspelet med hästen skulle jag vilja tillägga och då kan det vara bra att ta några steg ut ur situationen och få lite andrum för sig själv, ett steg i taget liksom ^^

Josefine Lindqvist

5 januari 2011 14:39

Du är med klok min vän. Jag håller med dig helt. Det behövs nog ett andrum ibland om man ska hitta sig själv. Det går inte om det blir för mycket. Det kommer nog hjälpa oss båda i framtiden tror jag :) Kramis på dig

 
Ingen bild

Emelie =)

6 januari 2011 00:28

hihih jaa en vacker dag står vi där men en varsin liten kuse och allt är underbart, det är jag säker på ^^ <3 kraaam!

Josefine Lindqvist

9 januari 2011 11:59

Det hoppas jag på, en vacker dag! :) Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Lindqvist - 28 april 2016 10:24


    Oj, råkade komma in på bloggen efter flera år. Sjukt vad tiden kan gå snabbt. I senaste inlägget skrev jag om att jag hoppades att Rutan skulle komma till ett bra hem. Ett bättre hem än det hon fick kunde det inte bli. Känns hur bra som helst...

Av Josefine Lindqvist - 16 april 2013 08:57

Tjenare Här sitter jag på skolan.. eller av på internatet och gör inte ett skit. Satt och kollade på hem till midgård klipp... alltid kul. Finns fan inge roligare! x) tänker även på hur allt ska gå med älskade Rutan nu också. Önskar så att vi ska hi...

Av Josefine Lindqvist - 6 april 2013 19:26

Är det någon som är eller vet någon som skulle kunna bara intresserad av en underbar häst?   http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=709119     ...

Av Josefine Lindqvist - 26 november 2012 10:03

   I'm about to have a nervous breakdown.My head really hurts.If I don't find a way out of here,I'm gonna go berserk cause I'm crazy and I'm hurt.Head on my shoulders, it's going.... berserk.I hear the same old talk talk talk, the same old lines. D...

Av Josefine Lindqvist - 1 november 2012 18:26


Mmh, han är ju bara äckligt snygg.. fast ändå inte snygg men någe äre med han asså.. ;)!   Ska försöka sluta dagdrömma och göra nå vettigt.. typ gå ut till stallet, ska byta badange på RutanTutan snart.    Allt känns så bra med hästarna och hur ...

Ovido - Quiz & Flashcards